حجت الاسلام و المسلمین هادی بیان کرد:

خودخواهی و عدم ایثار والدین عامل اصلی کاهش فرزند

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام هادی در اولین نشست از سلسله نشست های فاطمی اظهار داشت: خودخواهی بعضی از والدین و عدم روحیه ایثار در آنها باعث می شود که نسبت به تنها بودن فرند خود توجهی نداشته و به امور رفاهی خود بپردازند، زیرا آوردن فرزند را سبب اختلال در آسایش خود می دانند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام مهدی هادی کارشناس و مشاور در امور مسائل خانواده عصر دیروز (یکشنبه) در نشست اول سلسله نشست های فاطمی که در سالن همایش های غدیر برگزار شد بر اهمیت مطالعه در زمینه های عوامل موثر در موضوع فرزندآوری و تربیت فرزند اشاره کرد و مطالبی را بیان نمود.

وی با بیان ضرورت های اجتماعی و خانوادگی موضوع فرزندآوری، اظهار داشت: افزایش جمعیت علاوه بر اینکه در جوان بودن سن افراد کشور به طور مستقیم تاثیر گذار است در حوزه خانواده نیز می تواند نقش مهمی را در بالا بردن سطح کیفی و افزایش "حس رضایت و خوشبختی" در والدین بگذارد، در علوم روانشناسی ثابت شده است که افرادی می توانند احساس رضایت و خوشبختی داشته باشند که فردی "مولّد" باشند و فرزندآوری مصداق بارز این امر است.

کارشناس خانواده در ادامه مطالب خود با اشاره به آموزه های دینی بیان کرد: در چند دهه اخیر بحث "فردگرایی" و "عدم ایثار" به صورت کاملاً مشهود در کشور ملموس شده است. این دو خصیصه به طور قطع در مقابل آموزه های دینی می باشد، دینی که اصل در آن "جمع گرا" بودن و ایثار و بخشش به اطرافیان را آموزش می دهد. 

حجت الاسلام هادی گفت: خودخواهی بعضی از والدین و عدم روحیه ایثار در آنها باعث می شود که نسبت به تنها بودن فرند خود توجهی نداشته و به امور رفاهی خود بپردازند، زیرا آوردن فرزند دوم را سبب اختلال در آسایش خود می دانند.

img_2028.jpg

وی اظهار داشت: فن و تکنیک "نه گفتن" در جامعه با موضع اعتیاد آغاز شد اما حد و مرزی برای آن تعیین نگردید، در روابط خانوادگی و اجتماعی به صورت ناصحیح با این موضوع برخورد می شود. دین اسلام با داشتن روایات متعدد در خصوص "قضای حاجات مؤمن" و پاداشی که بر آن مترتب خواهد بود ما را نسبت به عدم تفاوت در خواسته ها و نیاز های مومنین هشدار می دهد.

حجت الاسلام هادی در ادامه بر اهمیت توجه به عوامل مؤثر در امر فرزندآوری تصریح کرد: موضوع فرزندآوری و توجه به عوامل موثر و آمادگی های معنوی-مذهبی، جسمانی، روانشناختی، اجتماعی و اقتصادی از نکات کلیدی بوده و به والدین توصیه می شود قبل از هراقدامی برای فرزندآوری به این نکات توجه داشته باشند.

این متخصص روانشناس، آموزه های اسلامی را اصلی ترین منبع برای ایجاد یک زندگی شاد و سالم دانست و گفت: استخراج دستورات دینی در حوزه آمادگی های مختلف در خصوص موضوع فرزندآوری و انتشار آن در قالب های تاثیرگذار برای مخاطب وظیفه اصلی مبلغان می باشد. 

گفتنی است در این نشست با توجه به استقبال مبلغان در سراسر کشور، به صورت مستقیم و برخط از طریق تلویزیون اینترنتی بلاغ با بیش از 7 هزار مخاطب پخش گردید.

4_10.jpg

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.