معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

ضرورت هم اندیشی علمای تشیّع و اهل سنت بر حل مسائل و مشکلات مشترک

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد در جلسه دیدار علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با نخبگان تبلیغی اظهار داشت: علمای اهل تشیع و تسنّن می توانند با هم فکری و هم افزایی مشکلات مشترک فعلی جامعه اسلامی را شناسایی و در صدد حل آن برآیند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه دیدار مولوی عبدالستار و مولوی عبدالعزیز از علمای اهل تسنّن استان سیتان و بلوچستان با نخبگان تبلیغی اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن شهید سلیمانی این معاونت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن خیرمقدم با اشاره به روایت نبوی «اخْتِلافُ اُمّتي رَحمَةٌ» اظهار داشت: این نوع جلسات مصداق بارزی از این روایت نبوی می باشد، همانطور که پیامبر گرامی اسلام فرمودند رفت آمد و گفتگو میان علمای شیعی و سنی رحمت است و دارای آثار و برکات بسیار در جامعه اسلامی می باشد.

وی در ادامه افزود: بعد از سفر اخیر خود به استان سیتان و بلوچستان و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان نیز بر اهمیت و ضرورت برگزاری دیدار های دوجانبه علمای شیعی و سنّی تاکید کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در زمان فعلی، جامعه اسلامی اعم از اهل تشیع و تسنّن با مشکلات و مسائلی همچون آسیب های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و ... روبرو می باشند، مناسب است در کنار جلساتی که با عناوین تقریب و وحدت شکل می گیرد کارگروهی متخصص و کارشناس از علمای شیعه و سنی تشکیل شود تا با هم فکری و هم افزایی مشکلات و مسائل مشترک مذکور را شناسایی و در جهت حل آن اقدامات ضروری و مورد نیاز را بردارند. 

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: در سبک زندگی نوین، جوانان و نوجوانان حمایت ها و پشتیبانی های اجتماعی خامواده را از دست داده اند که این امر به خصوص در ایام کرونا و پس از آن منجر به افزایش آمار طلاق در کشور شده است. می توان با تکیه بر توان اساتید و کارشناسان حوزه های علمیه شیعه و سنّی چنین مشکلاتی را بر طرف نمود.

وی در ادامه مطالب خود با اشاره به معنای صحیح "تقریب" اظهار داشت: شاید بتوان گفت در زمان کنونی یکی از معناهای صحیح واژه "تقریب" هم افزایی و هم فکری جهت شناسایی و رفع مسائل و مشکلات مشترک که جامعه اسلامی را فراگرفته باشد. هر چه این دیدارها و گفتگوها افزایش یابد موجب یک هم زیستی مسالمت آمیز و مانع بعضی افراطی گری های جاهلانه خواهد بود.

www-balagh-ir-u6901n14236.jpg

گفتنی است در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، به تبیین برنامه فعالیت قطب تعمیق ایمان وباورهای دینی ((برگزاری نشست‌های تخصصی با علمای اهل سنت)) پرداخت و گفت: این نشست در واقع استمرار نشست‌ها و جلسات هم اندیشی و دیدارهایی که در مدارس، محافل علمی و منازل برادران اهل سنت در مناطق تلفیقی کشور انجام گرفته، می باشد و ثمرات خوبی در ایجاد وحدت و همدلی داشته است.

2_23.jpg

در ادامه مولوی عبدالستارحسین زهی و عبدالعزیز عمر زهی از برگزاری نشست هایی که باعث وحدت و همدلی و مودت می شود تشکر کردند و ضمن تقاضای استمرار طرفینی این نشست و دیدار ها، اظهار داشتند: اهل بیت پیامبر(ص) خط قرمز ما اهل سنت نیز بوده  و احترام و حرمت آنها به تمام مسلمین فرض می باشد.

مولوی عبدالستارحسین زهی بیان کرد: مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان از اول انقلاب با تمام فراز ونشیب ها همگام و پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند و فرامین مقام معظم رهبری را نصب العین و امر ایشان را فصل الخطاب می دانند و اگر مطالبی در گوشه و کنار از سوی افراطیون فریقین مطرح می شود و موجبات رنجش خودی ها و خوشحالی دشمنان را در پی داشته باشد به طور قطع محکوم می باشد.

در پایان این جلسه مبلغان نخبه حجج اسلام قادری، موسوی، درویشی، خزائلی و قائنی به ارائه مطالب در خصوص ضرورت دیدارهای صمیمیانه میان علمای اهل تشیّع و تسنّن پرداختند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.