نماینده ولی فقیه در خوزستان؛

مشکلات کشور بدون تلاش مسئولان حلقه‌های میانی رفع نمی‌شود

تاریخ انتشار:
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هر چقدر رئیس جمهور، وزرا و معاونان ماهرانه و قدرتمند پای کار باشند اما مسئولان حلقه‌های میانی که در میدان و میان مردم هستند ضعیف عمل کنند، مشکلات کشور حل نخواهد شد.

به گزارش بلاغ به نقل از فارس، اولین همایش گروه ها و تشکل های گام دوم انقلاب عصر دیروز یکشنبه 25 بهمن 1400 در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات حوزه علمیه برگزار شد که حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز به عنوان یکی از مهمانان ویژه این مراسم بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب که مختص به چهل سال دوم انقلاب اسلامی است سه محور اصلی دارد که مقام معظم رهبری در سال 1398 این بیانیه را صادر کردند، رهبر انقلاب، دغدغه‌های فراوانی نسبت به جامعه داشته و دارند و بخشی از این دغدغه ها در بیانیه گام دوم انقلاب ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: چهار دسته از افراد در این بیانیه مورد خطاب قرار گرفته‌اند، دسته اول عموم مردم هستند، دسته دوم نوجوانان و جوانانی هستند که از آن‌ها به عنوان مخاطب خاص در این بیانیه نام برده شده، دسته سوم افراد نخبه جامعه ما و دسته چهارم نیز افراد متخصص بوده که مسئولان در این دسته قرار گرفته‌اند، رهبر جوانان را مخاطب خاص و اصلی این بیانیه می‌دانند.

امام جمعه اهواز گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید بسیاری بر آینده خوش بینانه جوانان دارند و بیان کرده اند که نا امیدی باید از میان جوانان حذف شود و اگر ناامیدی ترویج پیدا کند دیگر نمی‌توان به نقطه مطلوب رسید. امید پایه و اساس هر کاری در جامعه است که همه ما باید این امید را میان جوانان و دیگر اقشار جامعه افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد افزود: جوانان انقلابی ایران می توانند با هفت اصل مدیریت راه خود را پیش ببرند، مدیریت باید مدبرانه، متشرعانه، مجتهدانه، متشکرانه، متوکلانه، متضرعانه و مجاهدانه باشد، این یک نتیجه کلی از بیانیه گام دوم انقلاب است که رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای در 9 سر فصل این بیانیه را صادر کرده و با تشکیل کارگروه های فرهنگی به دنبال حل مشکلات و چالش ها هستند.

وی تصریح کرد: فرزندآوری از تاکیدات مهم رهبری در این بیانیه است، در سال های دور با توجه به معیشت سخت خانواده‌ها، در هر خانه 10 فرزند وجود داشت اما اکنون با پیشرفت جامعه می‌بینیم که هر خانواده در نهایت دو فرزند دارد که این باعث دغدغه‌مندی حضرت آیت الله خامنه ای شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: فرزندآوری از مطالبات جدی رهبر از عموم مردم است، ایشان نگران این هستند که در آینده ای نه چندان دور با این نرخ رشد جمعیت اندک قرار است چه اتفاقی برای کشور ما رخ دهد. کشورهای دیگر با جدیت فراوان روی نرخ رشد جمعیت کار می‌کنند و این موضوع حساسیت بسیاری برای آنها دارد.

امام جمعه اهواز تاکید کرد: هر چقدر رئیس جمهور، وزرا و معاونان ماهرانه و قدرتمند پای کار باشند اما مسئولان حلقه‌های میانی که در میدان و میان مردم هستند ضعیف عمل کنند، مشکلات کشور حل نخواهد شد، دولت سیزدهم یک دولت مدبر و آگاه است و ما مطمئن هستیم افراد متخصص در رشته خود در این دولت مشغول به کار خواهند شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.