در آستانه مبعث پیامبر گرامی اسلام صورت گرفت؛

بازدید 5 تن از علمای اهل سنت از مراکز فرهنگی و علمی شهر مقدس قم

تاریخ انتشار:
طی بازدیدی 5 تن از علمای اهل سنت استان و سیستان و بلوچستان از تاریخ 4 لغایت 7 اسفندماه 1400 از مراکز فرهنگی، علمی و پژوهشی شهر مقدس قم دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و در راستای تقریب مذاهب بین علمای شیعه و سنّی، 5 تن از علمای اهل سنت استان و سیستان و بلوچستان از تاریخ 4 لغایت 7 اسفندماه 1400 از مراکز فرهنگی، علمی و پژوهشی شهر مقدس قم دیدن کردند.

عبدالواحد بزرگزاده امام جمعه موقت چابهار، محمد نعیم رئیسی امام جمعه نیکشهر، فضل الله رئیسی امام جمعه قصرقند، اسماعیل آذین امام جمعه کنارک، مفتی عبدالغنی رئیسی امام جمعه موقت نیکشهر و عبدالله دوستی امام جمعه موقت چابهار در بازدید اول خود از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بازدید و ضمن آشنایی با فعالیت های صورت گرفته و نحوه ارائه خدمات به کاربران، بر لزوم ارتباط بین علمای مذاهب و گفتگوهای علمی در بستر ارتباطات همدلانه تاکید کردند.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام محمد پورنوروز سرپرست اداره برنامه ریزی و پشتیبانی مرکز، گزارشی از فعالیت ها، سامانه ها، مسیرهای ارتباطی و برنامه های مرکز ارائه کرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عبداللهی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار نیز در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات مرکز ملی پاسخگویی، پاسخ به سؤالات و شبهات امت اسلامی را امری مهم برشمرد و بر ارتباط دو طرف بین علمای مذاهب تاکید کرد.

علمای اهل سنت حاضر در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات مرکز ملی پاسخگویی، خواستار ارتباط بیشتر و گفتگوهای علمی فی ما بین شدند.

5_17.jpg

شایان ذکر است پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم (ع) مقصد بعدی از بازدیدها بوده و علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ضمن دیدارهای جداگانه با حجت الاسلام و السلمین دکتر لک زایی رئیس پژوهشگاه و مسئولین و اساتید دانشگاه از آثار و فعالیت های این دو مرکز اطلاع پیدا کردند.

8_5.jpg

علمای اهل سنت در گام بعدی سفر با حضور در مجتمع علمی آموزشی رصدخانه امام علی(ع) «مرکز مطالعات پژوهشی فلکی-نجومی» از این مرکز نیز بازدید نمودند.

9_5.jpg

لازم به ذکر است در ادامه این بازدیدها، ائمه جمعه بخش های مختلف استان سیستان و بلوچستان از منزل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) دیدن کرده و با سبک زندگی آن امام عزیز آشنا شدند.

8888_2.jpg

گفتنی است بازدید از کتابخانه بزرگ آیت الله مرعشی نجفی، مقصد بعدی از بازدید علمای اهل سنت از مراکز فرهنگی قم بود، در این بازدید با بخش های مختلف این کتابخانه بزرگ از جمله سالن نسخه های خطی، میکروگرافی و ریزه نگاری، تالار ورّاقان، بیمارستان کتاب، آزمایشگاه کتاب و ... آشنا گردیدند.

4_16.jpg

ائمه جمعه و اساتید دانشگاه استان سیستان و بلوچستان با حضور در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، از نمایشگاه آثار پژوهشکده و کتابخانه غنی آن بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت ها ی پژوهشکده قرار گرفتند. 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ضمن خیرمقدم، گزارشی از فعالیت های کلان پژوهشکده در زمینه علوم و معارف قرآن،دائره المعارف ها، فرهنگ نامه ها، معاجم قرآنی، مرجعیت علمی قرآن کریم و قرآن و استشراق ارائه و به تشریح فعالیت ها، ظرفیت ها و توانائی های پژوهشکده جهت تعامل و راههای همکاری و ارتباط علمی باعلمای اهل سنت پرداخت.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین عیسی زاده مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی، جهت دسترسی سریع وآسان به مباحث قرآنی به معرفی 33جلدفرهنگ قرآن، سه جلد فرهنگ موضوعی تفاسیر و فرهنگ نامه سبک زندگی بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت پرداخت.

66666_0.jpg

در پایان علمای اهل سنت ضمن تاکید بر استفاده از ترجمه فارسی تفاسیر اهل سنت در پرتال جامع علوم ومعارف قرآن از فعالیت های انجام شده در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تشکر و قدردانی کردند.

علمای اهل سنت در مقصد آخرسفر خود با همراهی حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار به مؤسسه آموزشی و پژوهشی مذاهب اسلامی، ضمن ملاقات با حجت الاسلام حسن ترکاشوند مدیر این مرکز از نزدیک شاهد فعالیت های آموزشی و پژوهشی و ظرفیت های این مرکز قرار گرفتند.

99999999.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.