رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی خبر داد؛

7140 نفر روز فعالیت تخصصی در قالب 1485 اعزام طی سال 1400

تاریخ انتشار:
رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در مصاحبه با خبرنگار ما از 7140 نفر روز فعالیت تخصصی مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی با صدور 1485 معرفی نامه تبلیغ تخصصی طی سال 1400 در نقاط مختلف کشور خبرداد.
7140 نفر روز فعالیت تخصصی در قالب 1485 اعزام طی سال 1400

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین وحیدرضا ملکی رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در مصاحبه با خبرنگار ما از 7140 نفر روز فعالیت تخصصی مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی با صدور 1485 معرفی نامه تبلیغ تخصصی  طی سال 1400 در نقاط مختلف کشور خبرداد.

رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت های تخصصی با رویکرد مساله محوری بوده و هدف از آن حل مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه می باشد، تمامی فعالیت ها به صورت فعالیت های مستمر و متمرکز در یک منطقه یا محله ساماندهی شده است. 

وی در ادامه افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر مبنی بر توجه ویژه نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی قم از یک طرف و برنامه ریزی های هدفمند دشمن برای تضعیف خاستگاه انقلاب اسلامی از طرف دیگر، حدود 60 درصد از اعزام های تخصصی صورت گرفته مربوط به شهر قم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به اینکه مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی ابعاد مختلف دارد، اظهار داشت: در اعزام های تخصصی سعی شده است جهت مواجهه با این گونه از مسائل، اعزام ها به صورت یک بسته اقدامات هدفمند با استفاده از ظرفیت مبلغان متخصص در حوزه های مختلف مرتبط با مسئله باشد یعنی اقدامات پیشگیرانه، درمانگرانه و صیانتی چند وجهی باشد.

وی اعزام های تخصصی را با توجه به رویکرد مساله محوری جزو اولویت های دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: از اهم فعالیت های صورت گرفته اعزام های مبلغان متخصص مشاوره اسلامی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در سه حوزه تحکیم نظام خانواده، پیشگیری از اعتیاد و مفاسد اخلاقی به فرهنگسراها، کانون های فرهنگی، پایگاه های بسیج، مساجد، زندان ها و سازمان ها و نهادها می باشد. فعالیت های تربیتی با رویکرد دینی در مدارس و کانون های فرهنگی مساجد با استفاده از مبلغان متخصص دو حوزه تربیت دینی کودک و دانش آموزی از دیگر فعالیت های مهم انجام شده می باشد.

رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: علاوه بر فعالیت های مستمر در طول سال، متناسب با مناسبت های خاص و ویژه مانند هفته دفاع مقدس، دهه فجر، دهه مهدویت، دهه ولایت، و یا رویدادهای بزرگ فرهنکی مانند نمایشگاه های بین المللی قرآن و کتاب نیز از ظرفیت مبلغان تخصصی حوزه تمدن اسلامی، اندیشه سیاسی و انقلاب اسلامی، روایتگری اهل بیت و سیره شهداء، کلام اسلامی، ادیان و فرق، اخلاق و تربیت در راستای جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات و دفاع از کیان اسلام و انقلاب استفاده می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدرضا ملکی در پایان افزود: بیش از 30 عنوان تخصص علمی و مهارتی در اداره کل تبلیغ تخصصی شناسایی و ساماندهی شده است که کلیه نهادها، موسسات فرهنگی و تشکل های مرمی می توانند از طریق سایت «بلاغ» بخش «سامانه تبلیغ تخصصی» درخواست های خود را جهت اعزام مبلغ و گروه تخصصی ارسال نمایند.
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.