عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری؛

دانش نامه روحانیون اعزامی به جبهه توسط دفتر تبلیغات اسلامی تهیه و تدوین گردد

تاریخ انتشار:
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جلسه دیدار با معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: درجهت پاسداشت مقام روحانیون شهیدومبلغان اعزامی در ایام دفاع مقدس، ضروروی است دانش نامه رحانیون اعزامی به جبهه توسط دفتر تبلیغات اسلامی تهیه و تدوین گردد.
دانش نامه روحانیون اعزامی به جبهه توسط دفتر تبلیغات اسلامی تهیه و تدوین گردد

به گزارش خبرنگار بلاغ، آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی دیدار و ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط مجموعه دفتر تبلیغات در خصوص گرامیداشت یاد و نام شهدای روحانیت و ثبت سوابق مبلغان اعزامی به جبهه های جنگ تحمیلی، اینگونه اقدامات را ارزشمند وشایسته تقدیر دانست.

آیت الله خاتمی در ابتدای سخنان خود دفتر تبلیغات اسلامی را متولی موضوع موسوعه روحانیون حاضر در جبهه ها برشمرد و اظهار داشت: دانش نامه ای در خصوص نام شهدای روحانیت در دهه شصت چاپ و منتشر گردیده است اما این مورد کافی نبوده و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با داشتن تخصص های لازم در عرصه نگارش، تنظیم، تولید و ... در جهت پاسداشت مقام روحانیون شهید و مبلغان اعزامی در ایام دفاع مقدس، ضروروی است «دانش نامه جامع روحانیون اعزامی به جبهه» را تهیه و تدوین نماید.

ایشان در ادامه بر ضرورت همکاری با نهادهای انقلابی در جهت تهیه و تدوین موسوعه روحانیون اعزامی به جبهه ها، اشاره کرد و گفت: در راستای تهیه اطلاعات دانش نامه مذکور، ضروری است که با نهادهای انقلابی چون سپاه پاسداران، بسیج و ... همکاری های لازم صورت گیرد اما در نهایت تدوین آن، با مجموعه پرتوان دفتر تبلیغات اسلامی باشد.

آیت الله خاتمی در ادامه به موضوع تخریب مستمر دشمن نسبت به قشر روحانیت اشاره کرد و اظهار داشت: در جهت مقابله با تخریب و تحریف های دشمن نسبت به قشر روحانیت باید یک برنامه ای با عنوان «هفته تجلیل از روحانیون شهید» در سطح کشور برگزار گردد تا عموم افراد جامعه با فدارکاری ها و جانفشانی های قشر روحانیت مطلع و آگاه شوند. جا دارد این هفته مذکور در ایام ماه محرم یا ماه صفر قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران، آشنایی جامعه با خدمات و فعالیت های روحانیت در ایام دفاع مقدس را امری مهم برشمرد و گفت: مناسب است موضوع «شهدای روحانیت» اعم از زندگی نامه، وصیت نامه و ... در متون درسی تعبیه شود.

ایشان در پایان مطالب خود با اشاره بر اهمیت ارتباط با فرزندان و خانواده شهدای روحانی، بیان کرد: ارتباط مستمر با فرزندان و خانواده شهدای روحانیت را در دستور کار مجموعه خود قرار دهید، زیرا تکریم خانواده شهدا همان تکریم و پاسداشت شهدا محسوب می شود.

khs-dwm_0.jpg

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد ضمن ارائه گزارشی از بخش های مختلف معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به موضوع «پروژه مستند سازی نقش دفتر تبلیغات اسلامی در ایام دفاع مقدس» اشاره کرد و گفت: بالغ بر 50 مصاحبه با مسئولین اعزام مبلغان به جبهه در ایام دفاع مقدس و همچنین پیسکسوتان در موضوع تبلیغ در جبهه های جنگ تحمیلی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: ثبت و مستند سازی فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی، از نگاهی دیگر به عنوان تاریخ پرافتخار حوزه های علمیه در رویدادهای اجتماعی محسوب خواهد شد زیرا مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی جزئی از پیکره عظیم حوزه علمیه می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفت در آمارهای رسمی، بالغ بر 7500 نفر در قالب 40 هزار حکم اعزام، در ایام دفاع مقدس از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به جبهه ها اعزام شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به پیش نشست گنگره 4000 شهید که با عنوان همایش «وعاظ شهید» توسط دفترتبلیغات اسلامی برگزار گردید بیان کرد: در تاریخ 28 اردیبهشت ماه سال جاری پیش نشست کنگره 4000 شهید با عنوان همایش «وعاظ شهید» به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار و از برخی مسئولین اعزام در ایام دفاع مقدس و همچنین از خانواده های شهدای روحانیت تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه، پرونده تبلیغی اعزام به جبهه ی آیت الله خاتمی توسط معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، جهت بازدید خدمت ایشان ارائه و یک نسخه از آن به وی اهدا گردید.

khs-swm.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.