کارشناس و استاد رسانه بیان کرد:

روایت سازی در جبهه انقلاب باید یک اصل باشد

تاریخ انتشار:
محمد لسانی کارشناس و استاد رسانه در سومین جلسه سلسله نشست های راویان مکتب حسینی اظهار داشت: در عرصه جهاد تبیین توجه به «روایت سازی» یکی از اصول مهم می باشد، در مقابل نیز، تخریب روایت های دروغین از اهمیت بالایی برخوردار است.
روایت سازی در جبهه انقلاب باید یک اصل باشد

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سومین نشست از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم ۱۴۰۱، با محوریت «جهاد تبیین» صبح امروز دوشنبه 3 مردادماه با حضور مبلغان و سخنرانی محمد لسانی کارشناس و استاد رسانه با موضوع «آشنایی با شگردهای رسانه ای دشمن در حوزه جهاد تبیین» در سالن همایش های غدیر برگزار گردید.

لسانی کارشناس و استاد رسانه در ابتدای مطالب خود به تعریف واژه «روایت» پرداخت و اظهار داشت: واژه "روایت" به معنای بازنمایی یک پدیده با واقعیت بوده گرچه بعضی معتقدند روایت در برگیرنده گوهر واقعیت و داستان می باشد.

وی در ادامه افزود: دیگر واژه ای که در موضوع «آشنایی با شگردهای رسانه ای» مورد بحث قرار گرفته است واژه "پادروایت" می باشد، پادروایت می تواند روایت رقیب یا اقدام کننده علیه روایت موجود صورت گیرد. اگر یک مبلغ توجه کند که نسبت به سخنرانی های او توجه شده و امکان تحریف یا برداشت های چندگانه از مطالب او وجود دارد سعی می کند سخنرانی های خود را به صورت صحیح و متقن ارائه دهد.

لسانی با اشاره به اهمیت نحوه صحیح رسانه ای کردن یک مطلب، بیان کرد: سخنران باید توجه داشته باشد در بحث رسانه ای کردن یک مطلب حق و صحیح، طوری عمل نماید که آن مطلب حق توسط پادروایت های دشمن به حاشیه کشیده نشود.

این استاد رسانه در ادامه مطالب خود واژه "فراروایت"را از دیگر واژه های موجود در عرصه شگردهای رسانه ای برشمرد و گفت: واژه "فراروایت" آن چیزی است که در طول سال ها ماندگار خواهد بود، وقتی طنین صدای یک روایت پس از گذشت سال ها به صورت فراتاریخی و عمیق در فرهنگی خاص جای گیرد به آن «فراروایت» می گویند.

وی با بیان اینکه فرآیندهای رسانه ای عموما مستلزم صحت آن فرآیندها نبوده، اظهار داشت: برآیندهای فضای مجازی لزوما مبتنی بر صحت آن نمی باشد، در این زمینه به فعالیت هایی که توسط ربات های فضای مجازی صورت می گیرد باید توجه کامل داشت.

لسانی تبیین و آشنا کردن عموم مردم از شگردهای رسانه ای دشمن را امری ضروری دانست و بیان کرد: مبلغان سعی نمایند در ابتدای امر، خود با شگردهای رسانه ای دشمن که عموما ضربات و دشمنی های جبهه استکبار از این طریق صورت می گیرد را آشنا شوند و در گام بعد این مطالب را برای مخاطبان خود تبیین و تشریح نمایند.

این استاد و کارشناس رسانه با اشاره به اهمیت "روایت سازی" در جبهه انقلاب تصریح کرد: در عرصه جهاد تبیین توجه به «روایت سازی» یکی از اصول مهم می باشد، در مقابل نیز تخریب روایت های دروغین از اهمیت بالایی برخوردار است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.