معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد؛

ضرورت توجه به مهارت، فنّ و محتوا در عرصه جهاد تبیین

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در آغاز برگزاری سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم بیان کرد: با توجه به آموزه های قرآنی، موفقیت در عرصه جهاد تبیین نیازمند توجه به موضوعاتی چون «مهارت»، «فن» و «محتوا» می باشد.
ضرورت توجه به مهارت، فنّ و محتوا در عرصه جهاد تبیین

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اولین نشست از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم ۱۴۰۱ با محوریت «جهاد تبیین» صبح امروز ۱ مردادماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مبلغان در سالن همایش های غدیر برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد در ابتدای این نشست ها ضمن خیر مقدم به حاضرین، برگزاری این نشست ها را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: برگزاری سلسله نشست های راویان مکتب حسینی از مقدمات حضور موثر و ادای تکلیف مبلغان نسبت به قیام بزرگ سیدالشهدا علیه السلام می باشد. 

وی در ادامه مطالب خود "تبیین" را از شؤنات خاصّه پیامبر خاتم دانست و افزود: در حالیه که قرآن کریم در آیه 89 سوره نحل  خود را تبیانا لکل شی (وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ) معرفی می نماید در آیه 64 همین سوره (لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُوا فِيهِ) پیامبر خاتم را نیز متوجه امر تبیین می نماید. و همین شأن "تبیین" پیامبر است که در ادله استمرار امامت می توان به آن استدلال نمود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود در خصوص موضوع "جهاد تبیین" به آیه  52 سوره فرقان «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا» اشاره و مفاد «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ» یا به عبارت دیگر عدم اطاعت کافران را مرجع ضمیر «وَجَاهِدْهُمْ بِهِ» دانستند به این معنا که ای پیامبر به وسیله عدم اطاعت و تبعیت از کفار ایستادگی و جهاد کن.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد در ادامه با اشاره به آیه 125 سوره  نحل (ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ) بیان کرد: با توجه به آموزه های قرآنی، موفقیت در عرصه جهاد تبیین نیازمند توجه به موضوعاتی چون «مهارت»، «فن» و «محتوا» می باشد.

وی با بیان اهمیت برگزاری نشست های قبل از اعزام مبلغان اظهار داشت: همه ما در عرصه جهاد تبیین در معرض پرسش ها و شبهات قرار خواهیم گرفت، برگزاری و شرکت در نشست های پیش از اعزام کمک شایانی در راستای ارتقای سطح علمی مبلغان در عرصه جهاد تبیین می نماید.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.