حجت السلام و المسلمین پناهیان:

ادبیات تبلیغ باید همانند قرآن کریم، توصیف پدیده‌ها و بیان کارکردها باشد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه قرآن کریم کتاب تبلیغ است، گفت: ما در امر تبلیغ دائما به دنبال اثبات حقانیت هستیم، درحالیکه ادبیات تبلیغ باید همانند قرآن کریم، توصیف پدیده‌ها و بیان کارکردها باشد.
ادبیات تبلیغ باید همانند قرآن کریم، توصیف پدیده‌ها و بیان کارکردها باشد

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پنجمین و آخرین نشست از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم ۱۴۰۱ با محوریت «جهاد تبیین» صبح امروز چهارشنبه ۵ مردادماه با حضور مبلغان و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با موضوع «پاسخ به شبهات عمده در جهاد تبیین» در سالن همایش های غدیر برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه قرآن کریم کتاب تبلیغ است، اظهار داشت: ما در امر تبلیغ دائما به دنبال اثبات حقانیت هستیم، درحالیکه ادبیات تبلیغ باید همانند قرآن کریم، توصیف پدیده‌ها و بیان کارکردها باشد.

وی تأکید کرد: قرآن کریم در خصوص موضوع مهم «ولایت» به موارد اثبات آن اشاره نکرده، بلکه به توصیف ریشه های روانی ولایت گریزی، ولایت پذیری و به کارکردهای ولایت پرداخته است.

استاد حوزه و دانشگاه  در ادامه به موضوع «وجوب کفر به طاغوت» اشاره کرد و گفت: باور به تمدن غرب و باور به پیشرفت و قدرت غربی‌ها، کفر است و مبلغان باید توانایی تبیین و نقد این موضوع را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان بیان کرد: کفر به طاغوت به معنای این نیست که طاغوت وجود ندارد، بلکه اعتقاد به قدرت نداشتن طاغوت است، مانند حضرت امام خمینی(ره) که فرمود، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید بت بزرگی که از غرب ساخته شده را بشکنیم گفت: مبلغی که نتواند این بت را بشکند، خدا را نیز نمی‌تواند به درستی به مخاطب معرفی نماید، لزوم تبیین موضوع ایمان به خدا، کفر به طاغوت می باشد.

استاد حوزه و دانشگاه  یادآور شد: کشورهایی که به دنبال غرب رفتند، چیزی را به‌دست نیاوردند، آنهایی هم که از غرب چیزی نصیبشان شده، آسیب پذیرند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم آموزه‌هایی که در مورد کفر است از آموزه‌های ایمانی بیشتر است خاطرنشان کرد: آموزش دادن و تبیین در مورد کفر، ماهیت آن را آشکار می‌کند، به همین دلیل بنی‌امیه آموزش‌هایی که در مورد ایمان می‌دادند از کفر بیشتر بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.