مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد؛

فعالیت بیش از 10 هزار مبلغ در قالب تبلیغ فردی و گروهی در دهه اول محرم 1401

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در ماه محرم سال جاری بیش از 10 هزار مبلغ در قالب تبلیغ فردی و گروهی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.
فعالیت بیش از 10 هزار مبلغ در قالب تبلیغ فردی و گروهی در دهه اول محرم 1401

به گزارش بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ما از فعالیت بیش از 10 هزار مبلغ در قالب تبلیغ فردی و گروهی در دهه اول محرم 1401 خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سال جاری بیش از 10هزار مبلغ با اعزام دفتر تبلیغات اسلامی در سراسر کشور به تبیین مکتب حسینی و مبانی و ارزش های نظام جمهوری اسلامی پرداختند که از این تعداد نزدیک به 1000مبلغ خواهر بوده اند.

وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، 7هزار و پانصد مبلغ بوده و 218 گروه تبلیغی با نزدیک به 3هزار مبلغ نیز به نقاط مختلف شامل نقاط محروم و مناطق مشترک اعزام شده اند افزود: این گروه ها با ارائه و تصویب برنامه جهت پرکردن خلأهای تبلیغی خصوصا در نقاط پرتراکم شهری اعزام و نقش بسزایی را در ارائه الگوهایی نوین از تبلیغ از جمله روایت گری، پرده خوانی، اجرای موکب ها و نمایشگاه ها و مانند آن ایفاء نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری گفت: امسال با وجود مشکلاتی که پس از 2سال نگرانی های ناشی از بیماری کرونا تصور می شد اما استقبال خوبی از جانب مردم، مبلغان و نهادهای فرهنگی صورت گرفت که امیدواریم ان شاء الله با روند روبه رشد نیز مواجه باشد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: از دیگر ویژگی های تبلیغی محرم امسال استقبال بسیار تبلیغ اولی ها بود که با توجه به آنلاین شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش دامنه تبلیغ در میان نسل جوان تر حوزه بودیم. افزون بر این با مساعدت و پیگیری های حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، طلاب همیار گروه های تبلیغی که در مناطق مختلف کشور در کنار گروه های تبلیغی فعالیت داشتند که این فعالیت ها ثبت و مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: از دیگر تفاوت هایی که اعزام سال جاری را با سال های گذشته متمایز کرده و در برنامه تبلیغی محرم موثر واقع گردید، بهره گیری از اطلس مسائل و آسیب شناسی نقاط مختلف بر اساس مشارکت خود مبلغان بود که گروه های تبلیغی می توانستند، مسائل منطقه تبلیغی خود را به صورت استانی مشاهده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری خاطر نشان کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه محرم 1401 توسط مبلغان می توان به «جهاد تبیین»، «تفسیر تطبیقی مکتب امام حسین (علیه السلام)»، «موضوعات مرتبط با عدالت محوری»، «مواسات و همدلی»، «خانواده»، «کودک و نوجوانان و سواد رسانه»، «امید آفرینی»، «مباحث جمعیت و فرزنداوری» و «دشمن شناسی و بصیرت افزایی» اشاره نمود.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: مبلغان علاوه بر حضور در مساجد، حسینیه ها و تکیه ها، در سایر مراکز علمی، دانش آموزی و فرهنگی همچون حضور در مدارس، بیمارستان ها، زندان ها، کمپ های ترک اعتیاد و نیز حضور در مناطق محروم و عشایری به معرفی فرهنگ ناب نبوی، علوی و حسینی در بین مردم و نسل جوان پرداختند.

وی با اشاره به سفرهای استانی همکاران در اداره کل تبلیغ عمومی گفت: در این ایام با سفر به بیش از 15 استان و بازدید از نقاط تبلیغی به ارزیابی فعالیت های مبلغان اعزامی پرداخته شد و از نزدیک با بسیاری مبلغان و گروه های تبلیغی ارتباط برقرار شده و مسائل و نکات ایشان از نزدیک دریافت و با مسئولان استانی جهت رفع آن ها رایزنی گردید.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.