معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد:

شهید سلیمانی مصداق بارزی از «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بود

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سلسله نشست های جهاد تبیین که با موضوع «جهاد تبیین در مکتب حاج قاسم» برگزار شد بیان کرد: اینکه از مجموعه رفتارهای سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب نام برده می شود نشان از تکثر مکاتب نبوده بلکه مکتب حاج قاسم در ادامه و طول مکتب انقلاب و اسلام می باشد.
مکتب سردار سلیمانی در طول مکتب اسلام و انقلاب می باشد

به گزارش خبرنگار بلاغ، سلسله نشست های جهاد تبیین با موضوع «جهاد تبیین در مکتب حاج قاسم» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر عسکری همرزم و دوست دیرین سردار سلیمانی و امام جمعه رفسنجان، صبح امروز پنجشنبه 15 دی ماه 1401 در سالن همایش های غدیر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: اسلام به عنوان یک مکتب اصلی که همه مکاتب به حق، در جهان ذیل آن می باشد، وظیفه هدایت بشریت به درجات عالیه را بر عهده دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در برهه خاص دفاع از ولایت چنان وظیفه خود را صحیح و کامل انجام داد که ما از آن به عنوان «مکتب فاطمی» یاد می کنیم، سردار حاج قاسم سلیمانی نیز در ایام زندگانی خود با انجام صحیح وظایف فردی و اجتماعی نیز به یک مکتب تبدیل شد.

وی در ادامه شخصیت سردار سلیمانی را به عنوان یک مکتب برشمرد و افزود: می توان مجموعه رفتار ها و شخصیت سردار سلیمانی را به عنوان یک مکتب انسان ساز اشاره کرد،  البته مکتبی که نه در عرض مکتب انقلاب و اسلام که باعث تکثر مکاتب شود بلکه در طول و ادامه دهنده مکتب انقلاب و اسلام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به خصیصه اخلاص و تقید به آداب شرعی حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی در عین حالی که یک فرد نظامی بود، در حوزه مسائل فردی مقید به آداب شرعی و تمام فعالیت های خود را با توجه به امری مهمی چون «اخلاص» انجام می داد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تبعیت از رهبر انقلاب را جوهره اصلی شخصیت سردار دلها برشمرد و گفت: جوهر اصلی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب تشکیل داده بود و ایشان به معانی دقیق کلمه «جان فدا» و خیرخواه انقلاب و کشور عزیز ایران بود.

وی در ادامه بیان کرد: از دیگر ویژگی های مهم شهید سلیمانی، می توان به توجه و اعتقاد ایشان به مردم، اشاره کرد. سردار سلیمانی مردم را با دید حدیث نورانی پیامبر اکر(ص) « اَلْخَلْقُ عِيَالُ اَللَّهِ فَأَحَبُّ اَلْخَلْقِ إِلَى اَللَّهِ مَنْ نَفَعَ عِيَالَ اَللَّهِ»(1) نگاه می کرد و برای خدمت کردن او فرقی نمی کرد که مردم شیعه باشند یا اهل تسنن، ایرانی باشند یا غیر ایرانی! بلکه عموم مردم از خدمات ایشان بهره مند می گردیدند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد خاطرنشان کرد: شخصیت سردار سلیمانی مصداق بارزی از آیه شریفه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ»(2) بود. در آن زمانی که به یاری دوستان می شتافت، در همان زمان نسبت به دشمنان اسلام سرسخت و مقاوم بود. دشمن شناسی و دشمن ستیزی ایشان از منش های اصلی مکتب حاج قاسم می باشد که ضروری است در سطح جامعه مورد تبیین قرار گیرد.

پی نوشت:

1- الکافي, جلد۲, صفحه۱۶۴.
2- آیه 29 سوره فتح.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.