امام جمعه رفسنجان بیان کرد:

سردار سلیمانی در مسیر حرکت خود لحظه ای تردید نکرد

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری همرزم و دوست دیرین سردار سلیمانی اظهار داشت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک مومن واقعی بود که که در مسیر اعتقادت خود و انجام وظایف لحظه ای تردید نکرد.
1

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر عسکری همرزم و دوست دیرین سردار سلیمانی و امام جمعه رفسنجان، در سلسله نشست های جهاد تبیین که با موضوع «جهاد تبیین در مکتب حاج قاسم» برگزار شد بیان کرد: عموم افراد جامعه شخصیت سردار سلیمانی را یک فرد موفق نظامی و مبارز خستگی ناپذیر می دانند که باید گفت چهره موفق نظامی شهید سلیمانی یکی از جلوه های کوچک شخصیتی ایشان بوده و جلوه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی جلوه های اقتصادی سردار سلمانی باید مورد بحث و تبیین قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در 40 عبارت، به بیش از 60 خصلت از ویژگی های حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادتشان اشاره کرده اند، از جمله آن ویژگی ها می توان به عبارت هایی چون «سردار سلیمانی از تربیت شدگان در مکتب اسلام و امام»، «چهره درخشان مقاوت اسلامی»، «شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب است» و ... اشاره کرد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به شهامت سردار سلیمانی در بیان عقائد و باورهای خویش و عمل به آن افزود: از عوامل اصلی که مجموعه رفتارهایی که شخصیت فرمانده سپاه قدس را تبدیل به یک مکتب نمود، شهامت ایشان بر اذعان عقائد و باورهای بر حق خود و همچنین عمل کردن به آن ها می باشد.

وی در ادامه با بیان دو ویژگی صدق و اخلاص سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دو ویژگی مهم صدق و اخلاص را از مهمترین ویژگی های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می دانند که این دو ویژگی برخاسته از دستورات قرآن کریم می باشد.

همرزم و دوست دیرین سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: قرآن کریم انسان ها را به 5 دسته مشرک، کافر، منافق، مسلمان و مومن واقعی تقسیم کرده است و در معرفی مومن واقعی در آیه 15 سوره حجرات می فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ».

وی در ادامه افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی با ایمان به خدا و پیامبر و همچنین عدم حتی یک لحظه تردید در اعتقاد و باورهای خود و جهاد مخلصانه در راه خدا نمونه بارز و آشکار از آیه مذکور می باشد.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: سپهبد سلیمانی فردی بود که در میدان بصیرت و دشمن شناسی نابغه بود که به فرموده رهبر انقلاب؛ شهید سلیمانی جریان پیدایش داعش را قبل از به وجود آمدن، پیش بینی و یادآوری کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری اظهار داشت: باور به قدرت مردم و یاری گرفتن از آنان در مواقع ضرور از خصلت های مهم شهید سلیمانی بود. ایشان اعتقاد داشت که در میدان نبرد باید با قوت وارد شد و ارکان قدرت در میدان جنگ، خود مردم می باشند. عدم همراهی مردم با نقشه های شوم دشمن  در اغتشاشات اخیر شاهد بر این مدعا می باشد.

وی در پایان مطالب خود خاطر نشان کرد: اخلاص و صدق سردار سلیمانی باعث شد در مراسم سومین سالگرد شهادت ایشان ما شاهد حضور اقشار مختلف از 80 کشور جهان بر سر مزار این شهید والامقام باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.