دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

در حوزه «فرهنگ سازی حجاب» فعالیت چشمگیری تا کنون صورت نگرفته است

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین جلسه از گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی بلاغ بیان کرد: متاسفانه در دهه های اخیر در خصوص گفتمان و فرهنگ سازی و همچنین بیان حکمت و فوائد حجاب و عفاف فعالیت ایجابی چشمگیری صورت نگرفته است.
در حوزه «فرهنگ سازی حجاب» فعالیت چشمگیری تا کنون صورت نگرفته است

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین جلسه از گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی بلاغ بیان کرد: مساله حجاب وعفاف یکی از دغدغه های جدی این شورا بوده و می باشد. تا کنون 4 مصوبه در این زمینه طی سالیانه گذشته و همچنین یک مصوبه کامل و جامعه در دوره جدید این شورا ابلاغ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه اظهار داشت: به لحاظ بعد راهبردی یک ستادی نیز در وزارت کشور در زمینه عفاف و حجاب ایجاد شده که مسئولیت آن را وزیر محترم کشور بر عهده دارد و قابل ذکر است در دولت جدید هر هفته جلسات این ستاد برگزار و وزیر کشور پیگیر مباحث آن می باشد.

وی در ادامه افزود: در جلسه اخیر شورای اجتماعی که با حضور ریاست محترم جمهور برگزار گردید، یک دستورالعمل در خصوص مساله حجاب مورد بحت و تاکید قرار گرفت و مقرر شد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بسته جامع و کامل فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب طراحی نماید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در تهیه و تنظیم بسته مذکور، نظرات تمام نخبگان و فعالان فرهنگی و مردمی که در حوزه عفاف و حجاب فعالیت های ایجابی داشته اند، اخذ شده است و هم اکنون یک بسته جامع آماده و مراحل نهایی خود را طی می کند و در آینده نزدیک این بسته خدمت ریاست جمهور جهت ابلاغ به تمامی دستگاه های کشور تقدیم خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با اشاره به کافی نبودن برخورد سلبی با افرادی که کشف حجاب می کنند تصریح کرد: امکان دارد برای بعضی از افراد جامعه سوال پیش بیاید که چرا مسئولین کشور با افرای که کشف حجاب می کنند به صورت قاطع و سلبی برخورد نمی کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که برخوردهای مستقیم و سلبی امکان بوجود آمدن تبعات سنگینی در کشور را به همراه خواهد داشت و تمام مسئولین کشور مخالف برخورد مستقیم و سلبی می باشند البته در مواردی که کشف حجاب با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده و به دنبال نشر فرهنگ برهنگی در جامعه هستند، قطعا برخوردها به صورت جدی و قاطعانه از سوی مسئولین مربوطه صورت می گیرد.

وی فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب را امری مهم برشمرد و گفت: همانطور که ذکر شد در عرصه عفاف و حجاب با دو میاله «فرهنگ سازی و ایجابی» و «برخورد قانوی و سلبی» روبرو هستیم. متاسفانه در دهه های اخیر در خصوص گفتمان و فرهنگ سازی و همچنین بیان حکمت و فوائد حجاب و عفاف فعالیت ایجابی چشمگیری صورت نگرفته است. به عنوان مثال در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فعالیت های فرهنگی خوبی صورت گرفت تا جایی که فرزندان به عنوان همیار پلیس در هنگام رانندگی به پدر  و مادر خود تذکر می دادند که نشان دهنده موفقیت امر فرهنگ سازی می باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: درخواست ما از حوزه های علمیه این است که مسله «جنگ شناختی» را در عرصه عفاف و حجاب جدی بگیرند و توجه داشته باشند که باید باورها تغییر نماید و از مبلغان محترم درخواست داریم که در ایام تبلیغی خود بخشی از وقت خود را در راستای تبیین حکمت و فوائد حجاب تخصیص دهند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از عدم فرهنگ سازی مساله عفاف و حجاب در کتب درسی و رسانه های عمومی اظهار داشت: سوال ما از مسئولین این است که در خصوص بیان حکمت و فوائد حجاب چه مقدار مطالب در کتب درسی ذکر شده است؟ چه مقدار تولیدات رسانه ای، مجموعه تلوزیونی، پویا نمایی و سینمایی صورت گرفته است؟ تاسف ما هنگامی زیادتر می شود که در بعضی از سریال ها تلوزیونی و فیلم های مرتبط با شبکه نمایش خانگی شاهد نشر فرهنگ برهنگی و بی حجابی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت در پایان مطالب خود بر ضرورت مطالبه گری قانونمند جبهه مردمی از مسئولین کشور در خصوص مساله عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کنم این است که جبهه های مردمی مطالبات خود را در خصوص موضوع حجاب به صورت قانونمند از مسئولین پیگیر نمایند بدین معنا که از مسئول مربوطه پیگیر شوند که بر اساس مصوبه فلان و قانون فلان آیا تو به وظیفه خود عمل کرده ای یا خیر! این نوع از مطالبه گری قطعا نتیجه بخش خواهد بود و باید توسط نخبگان از جبهه های مردمی صورت گیرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.