مدیر گروه جهادی تبلیغی شهید شیخ عباس شیرازی:

از حضور طلاب و مبلغان در بوستان ها تا اجرای برنامه های شاد و مفرح

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام زرگری: در ابتکاری که صورت گرفت، غرفه ای با موضوع محفل شیدایی ایجاد شد، که مخاطبان با استفاده از هدفون و شنیدن روایتگری از سیره اخلاقی و بخشی از زندگی شهدا احساس تحول در خود پیدا می کردند و برخی از آنان در همان جلسه با شهداء هم پیمان می شدند که در بحث حجاب تغییر رویه بدهند و حجاب را رعایت کنند.
گروه جهادی تبلیغی شهید شیخ عباس شیرازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام حسین زرگری مدیر گروه جهادی تبلیغی شهید شیخ عباس شیرازی و از مبلغان فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما، از فعالیت های تبلیغی گروه خود، سخن گفت.

حجت الاسلام زرگری در ابتدای مطالب خود با اشاره به ظرفیت های بسیار فعالان فرهنگی شهرستان رفسنجان بیان کرد: شهرستان رفسنجان که از قدیم الایام معرف به قم ثانی است از ظرفیتهای بسیار بالایی از جمله طلاب و فضلای ممتاز برخوردار است. این عامل باعث شد در قالب یک گروه تبلیغی و در یک ساز و کار تشکیلاتی منسجم جهت هم افزایی تجارب در راستای خلق اثر در کنار هم قرار بگیریم و شاهد اثرات و برکات بیشتری در رخدادهای فرهنگی و تبلیغی باشیم.

وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی گروه شهید شیخ عباس شیرازی در طرح تبلیغی ماه مبارک رمضان سال جاری که در فضای عمومی بوستان جوان برپا شد بیان کرد: در ابتکاری که صورت گرفت، غرفه ای با موضوع محفل شیدایی ایجاد شد، که مخاطبان با استفاده از هدفون و شنیدن روایتگری از سیره اخلاقی و بخشی از زندگی شهدا احساس تحول در خود پیدا می کردند و برخی از آنان در همان جلسه با شهداء هم پیمان می شدند که در بحث حجاب تغییر رویه بدهند و حجاب را رعایت کنند. 

مدیر گروه جهادی تبلیغی شهید  شیخ عباس شیرازی در ادامه افزود: در دیگر بخش فعالیت های این گروه در ماه مبارک رمضان سال جاری می توان به بخش مشاوره تخصصی خانواده با حضور مبلغان توانمند و متخصص در عرصه مشاوره دینی اشاره کرد که مورد اسقبال بی نظیر خانواده ها و والدین قرار گرفت.

حجت الاسلام زرگری، فعالیت در حوزه کودک و نوجوان را امری مهم برشمرد و گفت: در این گروه، توجه به حوزه کودک و نوجوان یکی از امور مهم تلقی شده و  با ایجاد غرفه های کودک و نوجوان در بوستان ها و مراسمات مختلف در سطح شهر به برگزاری برنامه های شاد و مفرح با هدف انتقال مفاهیم دینی میپردازد.

مدیر گروه جهادی تبلیغی شهید شیخ عباس شیرازی گفت: این گروه با برگزاری جلسات متعدد و مستمر با افراد و اشخاص دغدغه مند جهت هم افزایی وتولید محتوا و همچنین بررسی نقاط قوت گروه های تبلیغی موفق در کشور و با پای کار آوردن مسئولین ذی ربط و استفاده از ظرفیت های علمی و جهادی حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان توانسته است گام های موفقی در فراهم نمودن بسترهای فعالیت های دینی و فرهنگی بردارد.

وی در ادامه افزود: گروه تبلیغی شیخ عباس شیرازی با ایجاد کارگروه های متعدد از جمله بانوان، مشاوره تخصصی خانواده، کار با کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی توانایی برگزاری جلسات مذهبی و دینی در چندفضای آموزشی به طور همزمان در مناسبت های ملی و مذهبی را دارد.

حجت الاسلام زرگری، هم فکری، هم افزایی و بررسی مسائل مهم شهرستان را امری مهم در پیشبرد فعالیت های تبلیغی برشمرد و اظهار داشت:در صورت هم فکری، هم افزایی و بررسی مسائل مهم شهرستان قطعا به راه کارهای مهم و اثر بخشی خواهیم رسید لذا برای تحقق و پیاده سازی این راهکارها نیاز به یک هم صدایی و هماهنگی در امور تبلیغ است و اگر این امر رخ دهد در پیشرفت فعالیت های فرهنگی شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

مدیر گروه جهادی تبلیغی شهید شیخ عباس شیرازی با تاکید بر تبلیغ در قالب گروهی بیان کرد: در تبلیغ گروهی استفاده از ظرفیت های متعدد با موضوعات متعدد وجود دارد همچنین در کار گروهی و تشکیلاتی راهبری آسان تر است نسبت به تبلیغ فردی و تقسیم وظایف و کار بر اساس توانایی های متفاوت اشخاص در کار تبلیغی گروهی راحت تر صورت می پذیرد. اما در تبلیغ فردی شخص باید به تنهایی پاسخگوی نیاز های متفاوت تبلیغی باشد و این باعث پایین آمدن کیفیت کار می شود.

وی در ادامه به عوامل موفقیت یک گروه تبلیغی اشاره کرد و ابراز داشت: یک گروه تبلیغی زمانی می تواند شاهد موفقیت در کارهای خود شود که دارای امکانات لجستیکی و حمایتهای مالی، تشکیل پرونده و توانمند سازی افراد جدیدالورود، جلب اعتماد و همراه سازی مسئولین و انگیزه بالای طلاب و مبلغین همراه و همچنین استفاده از افراد ممتاز و مجرب و نیروی جوان باشد.

حجت الاسلام زرگری گفت: جا دارد در اینجا از تمامی نهاد هایی همچون دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شهرداری و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان و ... که ما را در پیشبرد اهداف گروه کمک نموده اند تشکر و قدردانی نمائیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.