مدیرکل تبلیغ عمومی بیان کرد:

تشکیل باشگاه گروه های تبلیغی در جهت تقویت برنامه های تبلیغی

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: تاسیس باشگاه گروه های تبلیغی که مقدمات تاسیس آن صورت گرفته است مورد نیاز تعالی و تقویت گروه های تبلیغی بوده که اداره کل تبلیغ عمومی، گام های موثری در این زمینه برداشته است.
تبلیغ گروهی، عامل اصلی اثر بخشی در فعایت های تبلیغی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ما، به بیان اهداف برگزاری جلسه تجلیل و تقدیر از گروه های تبلیغی و برنامه های پیش روی این اداره کل پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری اظهار داشت: یکی از جلوه های برتر تبلیغ به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فعالیت های گروهی در عرصه تبلیغ می باشد که شکل برجسته تری از این فعالیت محسوب شده و اثرات بسیاری را در بردارد.

وی افزود: در گزارشاتی که از مبلغان و سرگروه های تبلیغی دریافت می شود تفاوت میان تبلیغ فردی و گروهی کاملا مشهود می باشد. در زمینه اجرای یک فعالیت گروهی، گاهی 6 ماه برای برنامه ریزی و برگزاری جلسات درون گروه زمان صرف شده تا اعضای گروه، با هم فکری، روش های نوین و موفق اجرای یک فعالیت تبلیغی را طراحی نمایند.

مدیرکل تبلیغ عمومی در ادامه به ارائه گزارش از اعزام ماه مبارک رمضان سال جاری پرداخت و گفت: از مجموع 710 گروه تبلیغی ثبت شده در دفتر تبلیغات اسلامی، تعداد 260 گروه در ماه مبارک رمضان سال جاری از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی و ایجاد فعالیت های فرهنگی و تبلیغی به نقاط مختلف کشور اعزام شده اند که از این تعداد، 211 گروه تبلیغی توسط شعبه قم اعزام شده اند و جلسه تجلیل از سرگروه های تبلیغی که در ابتدای خردادماه صورت پذیرفت مرتط با 211 گروه تبلیغی اعزامی از شعبه قم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری، برگزاری نشست سرگروه های تبلیغی را ایجاد یک ارتباط صمیمی با مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار داشت: هدف اولیه از برگزاری جلسه مذکور، تجلیل و تقدیر از سرگروه های تبلیغی بوده که با همت خود توانسته اند فعالیت های گوناگون و ارزشمندی را رقم بزنند. ارتباط صمیمی سرگروه های تبلیغی با ریاست دفتر تبلیغات اسلامی و معاون فرهنگی و تبلیغی که باعث افزایش انگیزه در مبلغان می شود و همچنین بیان پیشنهادات و انتقادات از سوی مبلغان از دیگر اهداف جلسه تکریم سرگروه های تبلیغی بود.

وی بر لزوم برگزاری جلسات تقدیر از سرگروه های تبلیغی اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین جلساتی می تواند موضوع همگرایی بین سرگروه های تبلیغی و همچنین ارتباط آنان با مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی و مدیران بالادستی را تقویت کند.

مدیرکل تبلیغ عمومی تصریح کرد: بحث تبیین ظرفیت های معاونت فرهنگی و تبلیغی مانند مرکز آموزش های کاربردی و اداره کل تبلیغ تخصصی، از جمله نکات مطرح شده در این جلسه بود که استفاده گروه ها از ظرفیت ها می تواند کمیت و کیفیت فعالیت های آنان را افزایش دهد. 

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری ادامه داد: از دیگر نکات مطرح شده در جلسه، توجیه و تبیین برنامه های آتی مجموعه معاونت فرهنگی و تبلیغی بود که بخش عمده آن توسط حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی بیان گردید و مطالب مرتبط با طرح تابستانه توسط حجت الاسلام کریم زاد رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه‌های تبلیغ عمومی مطرح شد.

وی اظهار داشت: گروه های تبلیغی تحت نظر اداره کل تبلیغ عمومی علاوه بر فعالیت های معمول خود در موضوعات و عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی مانند؛ «برگزاری نمایشگاه»، «اجرای برنامه های شاد در بوستان ها»، «برگزاری کارگاه و همایش»، «خدمات اجتماعی»، «تبلیغ دانش آموزی» و «پاسخگویی به سوالات و شبهات»ورود کرده و شاهد نتایج خوبی بوده است.

مدیرکل تبلیغ عمومی، ایجاد و تقویت شورای هماهنگی گروه های استانی را امری مهم برشمرد و بیان کرد: با توجه با تاثیر بالای فعالیت گروه های تبلیغی، توجه ویژه ای نیز به برنامه ریزی ها در خصوص فعالیت های آینده در نظر گرفته شده که ایجاد و تقویت شورای هماهنگی گروه های استانی یکی از این موارد بوده و همچنین برگزاری منظم و مستمر جلسات انتقال تجارب و تجربه نگاری تبلیغی نیز از دیگر فعالیت های در دست اقدام جهت پیشبرد اهداف می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری با اشاره بر لزوم توجه به ارائه خدمات متقابل گروه های تبلیغی به یکدیگر، گفت: ارائه خدمات متقابل گروه های تبلیغی به یکدیگر از جمله نکاتی است که نگاه ویژه ای به آن شده است. این خدمات می تواند موجب هم افزایی و افزایش فعالیت ها می شود.

وی در پایان مطالب خود به تاسیس باشگاه گروه های تبلیغی اشاره کرد و اظهار داشت: تاسیس باشگاه گروه های تبلیغی که مقدمات تاسیس آن صورت گرفته است مورد نیاز تعالی و تقویت گروه های تبلیغی بوده که اداره کل تبلیغ عمومی، گام های موثری در این زمینه برداشته است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.