گزارشی از برگزاری؛

نمایشگاه معنویت در‌ اسارت

تاریخ انتشار:
به همت «قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با فرق انحرافی» و « معاونت فرهنگی و تبلیغی » دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نمایشگاه معنویت در‌ اسارت در 3 سال اخیر در شهرهای قم، تهران، مشهد، کرمانشاه، اصفهان، رشت و سنندج برگزار گردید.
نمایشگاه معنویت در‌ اسارت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، دبیر میزکار تخصصی مقابله با فرق انحرافی در گفتگو با خبرنگار ما، از برگزاری نمایشگاه معنویت در‌ اسارت در سال های 1400 و 1401 و 1402 در شهرهای قم، تهران، مشهد، کرمانشاه، اصفهان، رشت و سنندج در راستای نقد فرقه های انحرافی در کشور خبر داد.

دبیر میزکار تخصصی مقابله با جریان ها و فرق انحرافی بیان کرد: این نمایشگاه که در دو بخش اصلی «نقد تصوف فرقه ای» و «نقد معنویت های نوپدید» برگزار شده است، نتیجه پژوهش های کارگروه های علمی و حاصل فعالیت شبانه روزی متخصصان برجسته این عرصه بوده و به منظور سهولت در بهره مندی عموم، در قالب های متنوعی چون تابلو مقاله مصور، اینفوگرافی، پاورپوینت، بروشور و ... ارائه شده و مورد بازدید مخاطبان قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: از جمله فرقه هایی که در  بخش «نقد تصوف فرقه ای» در نمایشگاه مذکور به آن پرداخته شده است می توان به «نقشبندیه و شاخه های آن»، «قادریه و شاخه های آن»، « نوربخشیه جدید»، «خاکساریه»، «سلطان علیشاهی گنابادی»، «صفی علیشاهی»، «اویسیه» و «ذهبیه» اشاره نمود.

ایشان اظهار داشت: بخش «نقد معنویت های نوپدید» که با هدف آشنایی اجمالی و انتقادی با مهمترین جریان های معنوی نوپدید برپا گردید شامل غرفه هایی از «آمارها و آسیب ها»، «شیطان گرایی»، «عرفان حلقه»، «یوگا» و «تفکر نوین» در قالب چندین تابلو مقاله مصور، اجناس و کالاهای نمادین هر فرقه و کتاب به همراه نمایش کلیپ هایی در این رابطه برای مخاطبان عرضه گردیده است.

وی گفت: این نمایشگاه به صورت تخصصی و با حضور بازدیدکنندگانی از اقشار مختلف مانند قضات دادگستری، مسئولین و کارشناسان حراست هر استان، اساتید حوزه های علمیه خواهران و برادران، اعضای فعال بسیج، مربیان پرورشی مدارس، اساتید و دانشجویان دانشگاهها و سایر فعالان فرهنگی برگزار شده است.

نمایشگاه معنویت در‌ اسارت

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.