در طی سفر به استان هرمزگان صورت پذیرفت:

دیدار معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سفر به استان هرمزگان از فعالیت های تبلیغی طلاب بازدید و در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان به بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت.
دیدار معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همراهی محمد علی سلیمانی رئیس مرکز آموزش‌های کاربردی با سفر به استان هرمزگان از فعالیت های تبلیغی طلاب بازدید و در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان به بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد به بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و اظهار داشت: این مجموعه در محورهای مختلف آماده همکاری با فعالین فرهنگی و تبلیغی در استان هرمزگان می باشد. از جمله ظرفیت های این نهاد می توان به «مرکز آموزش های کاربردی»، «گروه های تبلیغی»، «گروه تولید و محتوا» و «تبلیغی تخصصی» اشاره نمود.

وی در ادامه افزود: در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خدمات ساماندهی و جذب، آموزش و اعزام و تامین محتوای تبلیغی صورت می پذیرد. تشکیل پرونده مبلغان در این معاونت تحت دو عنوان تبلیغ عمومی و تبلیغ تخصصی صورت می پذیرد که در تبلیغ تخصصی یک مبلغ باید درکنار تحصیلات حوزوی خود، دارای مدرک تخصصی در موضوعات مختلفی چون مشاوره، جامعه شناسی، نقد فرق انحرافی و ... باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تبلیغ گروهی را موثر تر از تبلیغ فردی برشمرد و اظهار داشت: اعزام مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در سال های گذشته به صورت فردی انجام می شد، اما با توجه به اهمیت و موثرتر بودن تبلیغ گروهی، اعزام مبلغ در سال های اخیر هم به صورت فردی و هم گروهی انجام می شود. هم اکنون 700 گروه تبلیغی در کل کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی ضرورت ارتقای سطح علمی و مهارتی مبلغان در فعالیت های تبلیغی را از اهم وظایف مرکز آموزش های کاربردی دانست و گفت: هر مبلغ برای ایفای نقش تبلیغی خود نیاز به آموزش های لازم در جهت ارتقای سطح علمی و مهارتی دارد. مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با تجربه 44 ساله خود در بحث آموزش مطالب مورد نیاز مخاطب، این وظیفه مهم را برعهده دارد و دوره های مختلف آموزشی مورد نیاز را به صورت حضوری و مجازی برگزار می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: برای تسهیل در امور جذب و تشکیل پرونده مبلغان، تمام مراحل آن به صورت غیر حضوری بوده و مبلغ می تواند بدون مراجعه به دفتر تبلیغات اسلامی، نسبت به تشکیل پرونده تبلیغی خود اقدام نماید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به اهمیت تامین محتوای تبلیغی در ایام تبلیغ اشاره کرد و گفت: گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، جهت تامین محتوای تبلیغ در 25 سال گذشته اقدام، به انتشار مطالب مورد نیاز با عنوان «ره توشه» نموده است که هم اکنون این ره توشه در سه قالب «عمومی»، «تبلیغ و خانواده» و« تبلیغ و تقریب» منتشر می شود.

وی در ادمه بیان کرد: «فصلنامه علمی تخصصی ره توشه عمومی» مطالب مرتبط با سخنرانی های مبلغان؛ «فصلنامه تبلیغ و خانواده» برای مبلغانی که در عرصۀ خانواده تبلیغ می‌کنند و برای آن دسته از مبلغانی که در مناطق مشترک، تبلیغ می‌کنند، «فصلنامه تبلیغ و تقریب»، توسط گروه تولید محتوا در ایام تبلیغی (به دو صورت کاغذی و دیجیتال) منتشر می شود و مخاطبان می توانند برای دریافت تمامی این ره توشه ها به تارنمای بلاغ مراجعه نمایند.

شایان ذکر است در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در ابتدای مطالب خود بر ضرورت راه اندازی دوره های کاربردی تخصصی تبلیغ در استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: در این استان مبلغان مشغول به امر مقدس تبلیغ بوده اند و تاکنون فعالیت های تبلیغی مختلفی صورت پذیرفته است. اما با توجه به نیازهای به روز مخاطب، راه اندازی دوره های کاربردی تخصصی تبلیغ یک امر ضروری می باشد.

ایشان در ادامه افزود: دوره های کاربردی مانند دوره «کودک و نوجوان» و «ولایت فقیه» از جمله مواردی است که در جهت ارتقاء علمی و مهارتی طلاب نقش بسزایی را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تقدیر از برنامه های فرهنگی و حمایت های دفتر تبیلغات اسلامی خواستار استمرار و افزایش این  برنامه ها در استان شد و گفت: به طور مشخص برگزاری دوره های تخصصی «تربیت مربی کودک و نوجوان»، مساعدت های دفتر تبلیغات اسلامی جهت تامین اساتید برای دوره های سطح 3 حوزه های علمیه خواهران و برادران و همچنین اعزام اساتید برای کاهش آسیب های اجتماعی می تواند گام بزرگی در پیشبرد اهداف فرهنگی و تبلیغی در استان باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.