معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت «مرکز آموزش های کاربردی» و «تبلیغ تخصصی» در وزارت نفت

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با مشاور وزیر و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت نفت، از ظرفیت های کم نظیر این نهاد انقلابی سخن گفت و اظهار داشت: «مرکز آموزش های کاربردی» و «تبلیغ تخصصی» از جمله ظرفیت هایی است که می تواند نقش بسزایی در ارتقاء معارف دینی در وزارت نفت را بر عهده داشته باشد.
استفاده از ظرفیت «مرکز آموزش های کاربردی» و «تبلیغ تخصصی» در وزارت نفت

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین شاهانی مشاور وزیر و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه 9 بهمن 1402 از مراکز مختلف دفتر تبلیغات اسلامی بازدید و با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی این نهاد در مرکز آموزش های کاربردی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد به بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان اولین نهاد فرهنگی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره) با هدف آموزش، توانمند سازی و اعزام مبلغان تاسیس شد.

وی در ادامه افزود: در ایام دفاع مقدس، اعزام مبلغ به جبهه ها یکی از وظایف اصلی و مهم دفتر تبلیغات اسلامی به شمار می رفت. جذب، سازماندهی و اعزام مستمر مبلغان در طول این 44 سال بعد از انقلاب اسلامی از فعالیت های این نهاد می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: چهار مجموعه «مرکز آموزش های کاربردی»، «اداره کل تبلیغ تخصصی»، «گروه تولید و محتوا» و «اداره کل تبلیغ عمومی» در ذیل معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت می باشند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مسائل مرتبط با کودک و نوجوان توسط استاد مرحوم راستگو، از جمله فعالیت های آغازین مرکز آموزش های کاربردی بوده و در ادامه به مباحثی چون «نقد فرق های انحرافی»، «زن و خانواده»، «مباحث جامعه شناسی و روانشناسی»، «پودمانی های مرتبط با تبلیغ» و «ارتقاء رتبه های تبلیغی» توسط این مرکز راه اندازی شده و هم اکنون در دو عرصه حضوری و در سطح وسیع و گسترده تر در فضای مجازی که بالغ بر 140 هزار دقیقه مطالب ضبط شده در اختیار مبلغان قرار دارد. وزارت نفت از اولین نهادهایی است که به صورت جدی و گسترده از بستر فضای مجازی این مرکز بهره مند شده است.

وی در ادامه به بیان معرفی دیگر مجموعه های ذیل معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: اداره کل تبلیغ عمومی در ایام تبلیغی شاخص، تعداد بالغ بر 12هزار نفر مبلغ را به سرتاسر کشور و نهادهای مختلف اعزام می نماید. در اداره کل تبلیغ تخصصی مبلغانی که در کنار تحصیلات حوزوی خود دارای مدارک دانشگاهی مرتبط با فعالیت های مورد نیاز می باشند، جذب، سازماندهی و به جوامع هدف در موضوعاتی چون «اخلاق و تربیت»، «اندیشه سیاسی»، «پیشگیری از اعتیاد»، «تبلیغ بالینی»، «تبلیغ دانش‌آموزی و تربیت محور»، «تبلیغ ویژه زندان»، «تحکیم خانواده ، مشاوره و مهارت های زندگی» و 30 عنوان رشته دیگر اعزام می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد تصریح کرد: جهت بهره مندی مبلغان از مطالب متقن و مستند، گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی جهت تامین محتوای تبلیغ در 25 سال گذشته اقدام به انتشار مطالب مورد نیاز با عنوان «ره توشه» نموده است که هم اکنون این ره توشه در سه قالب «عمومی»، «تبلیغ و خانواده» و« تبلیغ و تقریب» منتشر می شود.

وی ادامه داد: در ضلع فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی مراکز دیگری همچون بوستان کتاب که بزرگترین ناشر دینی کشور بوده  و سالانه بیش از 300 اثر جدید چاپ می کند و همچنین مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و معاونت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه مشغول به فعالیت می باشند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.