يكشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ /۲۱ ذو القعدة ۱۴۴۱

مسیر

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ضروری خواندن کارکردهای فراوان تبلیغ گروهی گفت: پیگیری فعالیت های تربیتی، بهترین و پربرکت ترین کارها برای گروه های تبلیغی است که متأسفانه طلاب بعد از انقلاب از آن غفلت کرده اند.
گروه های تبلیغی سنتی

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست توجیهی آموزشی ویژه اعزام محرم گروه های تبلیغی خاطرنشان کرد: در مدتی که به تبلیغ گروهی با همت مبلغان و همکاران به صورت جدی پرداخته شده، روز به روز شاهد بالندگی این شجره طیبه هستیم؛ تبلیغ گروهی در عرصه فعالیت های فرهنگی سراسر کشور تبدیل به شجره طیبه شده که نیاز به صیانت دارد و باید به تقویب و آسیب های آن توجه شود.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی درباره لزوم توجه مبلغان برای ورود به مباحث سیاسی اظهار داشت: با توجه به این که کاندیداها می خواهد مبلغان با آنها همراه باشند، اگر مبلغی بخواهد در مباحث سیاسی و انتخابات ورود ناشیانه ای داشته باشد، باید مواظب غرق شدن خود باشند و نهالی که به دست شما در سراسر کشور غرس شده، نیاز به صیانت دارد.
وی با بیان این که توجه به کارکردهای فراوان تبلیغ گروهی ضرورت دارد، تصریح کرد: یکی از پایه ها و کارکردهای تبلیغ گروهی این آیه است که باید از شما گروهی باشند که مردم را به خیر دعوت کنند و اگر کارجمعی به خوبی انجام شود، می تواند مایه رستگاری شود؛ اگر دقت کنیم و الزامات و نیازهای این فعالیت را ببینیم، می تواند ما و مجموعه مان را به رستگاری برساند.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد گفت: کوتاهی های ما را به کم توجهی تعبیر نکنید و اینها به خاطر مشکلات موجود است و بنا را بر این گذاشته ایم که تبلیغ کم فروغ نشود؛ تبلیغ گروهی برای ما اهمیت دارد و سال به سال به تقویب آن فکر می کنیم.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به عواملی که سبب رشد و نمو در تبلیغ می شوند، خاطرنشان کرد: نیازسنجی مهم ِ ترین ابزار در تبلیغ است و یکی از علل ضعف و نتیجه کم کارهای تبلیغی، نیازسنجی نکردن و نداشتن چشم انداز درست از مبلغان و منطقه است. وی به نقش برنامه ریزی در تبلیغ پرداخت و اظهار داشت: پس از نیازسنجی، باید برنامه ریزی و اولویت بندی کرد؛ این که گاهی مشاهده می شود گروه تبلیغی به جای تبلیغ، کار عمرانی انجام می دهد، کار خوبی است اما اولویت کار تبلیغی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد درباره پرداختن به کارهای تربیتی در تبلیغ گفت: در مجموع اگر گروه تبلیغی و مبلغ بتوانند در مدتی عده ای را تحت پوشش خود قرار دهند، ثمرات کار خود را می بیند؛ پیگیری فعالیت های تربیتی، بهترین و پربرکت ترین کارها برای گروه های تبلیغی است که متأسفانه طلاب بعد از انقلاب از آن غفلت کرده اند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم محوریت مسجد در تبلیغ گروهی گفت: پرداختن به مباحث تربیتی در بین طلاب کمتر است و آن مقداری که به مناسک مراسمی پرداخته شده است، مباحث محتوایی وجود ندارد؛ در تمامی انواع تبلیغ گروهی، حلقه وصل باید با مسجد باشد که در غیر این صورت شکست خواهیم خورد.