حجت الاسلام ملکی خبرداد:

طرح « غدیر تا ظهور » در فضای مجازی برگزار می گردد

تاریخ انتشار:
اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت عید سعید غدیر خم، طرح از غدیر تا ظهور را در فضای مجازی برگزار می کند.
طرح مجازی غدیر تا ظهور

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اجرای طرح غدیر تا ظهور توسط این اداره خبر داد.
حجت الاسلام ملکی گفت:  با توجه به شرایط نامطلوب کنونی جهان اسلام و کوبیدن دشمنان بر طبل تفرقه و کینه توزی، استفاده از ظرفیت های عظیم مشترکات در مناسک  و مناسبت های بزرگ اسلامی می تواند آبی بر این آتش برافروخته شده باشد. عید سعید غدیر خم بحق یکی از این مناسبت های مهم می باشد. از آنجا که یکی از اصلی ترین اهداف پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از شکل دهی واقعه عظیم غدیر به اذعان شیعه و سنی، ایجاد وحدت و برادری در بین امت اسلامی حول محور شخصیت عظیم القدر امام علی ابن ابیطالب (علیه السلام ) بعنوان معیار تشخیص حق می باشد، ما را بر این می دارد که از ظرفیت های این مناسبت با تبیین و ترویج صحیح و دلپذیرش، گامی درجهت نهادینه کردن پیام آن و الگوگیری صحیح متناسب با زمان کنونی داشته باشیم.
 طرح « غدیر تا ظهور» در راستای رسیدن به این هدف با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی تهیه و اجرایی می گردد.
وی در ادامه بیان داشت: این طرح اهداف گسترده ای را دنبال می کند که برخی از آنها عبارتند از، احیاء خطبه غدیر و تبیین شخصیت امیرالمومنین از زبان پیامبرعلیهما السلام، استفاده از درس ها و پیامهای واقعه غدیر در راستای وحدت و عزّت اسلامی، تشویق عموم مردم به مطالعه و تدقیق در خطبه پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و بزرگداشت عید غدیر است.
حجت الاسلام ملکی افزود: جریان سازی و انتشار پیام غدیر در فضای مجازی خصوصا در شبکه اجتماعی و پیام رسان و انسجام بخشی به فعالیت های تبلیغی، حول محور هشتگ واحد از همه اصناف اعم از طلاب و روحانیون، دانشگاهیان، کاربران عادی فضای مجازی  از دیگر اهداف این طرح است.
ایشان در ادامه با اشاره به موضوعات این طرح افزودند: ترویج عبارات خطبه غدیریه پیامبر اعظــم (صلی الله علیه و آله و سلم) و فضائل امیرالمومنین به همراه ترجمه فارسی،بررسی تطبیقی خطبه غدیر در منابع اهل سنت و شیعه(مشترکات متن روایات و گزارشات واقعه غدیر)، شیوه های کاربردی فرهنگ سازی و برجسته سازی واقعه غدی، امامت از طلوع  تا ظهور و غدیر از دیروز تا امروز که بررسی  تطبیقی حوادث تاریخ غدیر با تاریخ امروز مانند عهد شکنی ها،تحریف واقعیتها، تحریف اهداف، جریانات انحرافی میپردازد ازجمله موضوعات این طرح است.
وی در نهایت ضمن دعوت از کلیه طلابی که دارای پرونده تبلیغ نوین هستند جهت شرکت در طرح مجازی « غدیر تا ظهور » ابراز داشت: در این طرح ضمن حمایت از محتوای تولیدی مبلغین که امتیاز لازم را در ارزیابی کسب نمایند، از مبلّغین برتر در این طرح تقدیر ویژه بعمل خواهد آمد.
گفتنی است این طرح در دو بخش تولید محتوا و بازنشر و مسابقه تحت عنوان پویش غدیرتاظهور برگزار میگردد. که در بخش تولید مبلغان دارای پرونده فعّال تبلیغ نوین در قالبهای متن کوتاه،پوستر و عکس نوشته، اینفوگرافی،کلیپ صوتی و تصویری، تولید محتوا متناسب با موضوعات می نمایند و از عید قربان تا عید غدیر محتوهای فاخر توسط مبلغین در شبکه های اجتماعی و پیام رسان با هشتگ غدیرتاظهور بازنشر و توسط چند صفحه ی فعال شبکه های اجتماعی مبلغین و چند کانال شبکه های پیام رسان اقدام به برگزاری مسابقه خواهند نمود.
 
زمان اجرای طرح را از تاریخ پنجشنبه بیست و ششم مرداد 96 و زمان اتمام طرح را شنبه 18 شهریور 96 اعلام کردند.
مبلغین نوین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این طرح به میز کار شخصی خود، قسمت اطلاعیه طرح مجازی « غدیر تا ظهور » مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.