حجت الاسلام آل هاشم:

مردمی بودن امام جمعه سبب اشتیاق مردم به نماز جمعه می شود

تاریخ انتشار:
امام جمعه تبریز گفت: مردمی بودن امام جمعه باعث می شود که مردم به خصوص جوانان بیشتر به نماز جمعه بیایند چون امام جمعه، امام جمعه مردم است و مردم بال و پر امام جمعه هستند.
 سید محمّدعلی آل هاشم

به گزارش بلاغ به نقل از شفقنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمّدعلی آل هاشم در گفت وگویی، درباره اینکه تا به امروز چه اندازه به نماز جمعه مطلوب انقلاب و امام نزدیک شده ایم، اظهار کرد: نماز جمعه که از طرف حضرت امام خمینی(ره) برای ملت غیرتمند ایران به ارمغان آورده شد برای وحدت مسلمین بسیار موثر است، نماز جمعه دشمن شکن است و دشمنان اسلام از انقلاب، ولایت فقیه، نماز جمعه و علمای ما می ترسند. انشاالله وحدت ما روز به روز بیشتر و انقلاب ما متصل به انقلاب امام زمان(عج) شود.

او در پاسخ به اینکه تاکنون چه اندازه به نماز جمعه مطلوب امام و انقلاب نزدیک شدیم؟ گفت: آنچه امروز به عنوان نماز جمعه برگزار می شود بسیار نزدیک به آنی است که امام و انقلاب مدنظر داشت، روز به روز مردم بیشتر به نماز جمعه می آیند و بیشتر به مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی علاقه مند می شوند و دعاگوی آنان، مسئولین، سربازان و شهدا هستند.

او در مورد نقاط قوت و ضعف نماز جمعه های فعلی به ویژه در شهرهای بزرگ، خاطرنشان کرد: من نماز جمعه شهرهای دیگر را ندیدم، ولی در تبریز هر روز استقبال مردم از نماز جمعه بیشتر می شود. من از اوایل انقلاب هر هفته در نماز جمعه شرکت می کنم و افزایش استقبال را می بینم. انشاالله که حضور مردم در نماز جمعه در سایر شهرها هم به همین صورت باشد.

آل هاشم ادامه داد: در شرایط فعلی لازم است که بیانات و سخنان ائمه جمعه در تریبون ها، روز به روز قوت پیدا کند چرا که سخنان آنها می تواند جایگاه انقلاب و ولایت فقیه را در نظر مردم قوت ببخشد.

امام جمعه تبریز در مورد حضور متفاوت خود در میان مردم و تأثیر روحانیت مردمی بر استقبال جامعه از نماز جمعه، گفت: در بازار می بینم که اهل بازار و مردم خیابان و محله از اینکه روحانیون مردمی باشند راضی و خوش بین هستند و علاقه مندند که امام جمعه آنان مردمی باشد.

او ادامه داد: مردمی بودن امام جمعه باعث می شود که مردم بیشتر به نماز جمعه بیایند چون امام جمعه، امام جمعه مردم است، مردم بال و پر امام جمعه هستند و ائمه جمعه هم پشتوانه انقلاب و زیر نظر ولایت فقیه هستند.

او گفت: مردمی بودن ائمه جمعه موجب می شود که جوانان با اشتیاق در نمازهای جمعه شرکت کنند و فاصله میان مردم و مسئولین کمتر شود.

او در پاسخ به اینکه برای اصلاح و تقویت نماز جمعه چه باید کرد؟ اظهار کرد: در این مورد ضروری است که به مردم محبت و خدمت کنیم پس از آن حضور در نماز جمعه را به آنان توصیه و برای آن تبلیغات کنیم.

آل هاشم در پایان گفت: ائمه جمعه باید در کنار احکام، مواعظ و نصایح و مشکلات مردم را بگویند و مسئولین را ما به مشکلات جوانان و مردم آشنا کنند و بخواهند تا برای حل و رفع آن اقدام نمایند. اگر شرایط این گونه رقم بخورد، مردم هم بسیار به نماز جمعه می آیند و بیشتر به وحدت علاقه مند می شوند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.