مدیر مؤسسه آموزشی تربیتی توحید:

لزوم حضور مستمر مبلغان در مدارس در شخصیت دانش آموزان مؤثر است

تاریخ انتشار:
مدیر مؤسسه آموزشی تربیتی توحید با بیان این که حضور محدود روحانیت در مدارس به اندازه حضور تمام وقت معلم پایه در مدرسه اثرگذار نخواهد بود، گفت: استمرار و تداوم ارتباط مبلغان با دانش آموزان می تواند به تدریج اثرات شخصیتی را در کودکان و نوجوانان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين رضا فرهاديان در نشست «نقش روحانيت در تعميق باورهاي ديني» از سلسله نشست هاي نخستين نمايشگاه تخصصي تربيت ديني کودک و نوجوان با عنوان «شميم ايمان» که به همت معاونت فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: بدون اين که توجه داشته باشيم رسانه ها و عوامل آنها اساس تربيت کودکان را بر عهده دارند، گاهي اوقات رفتار و کرداري از بچه ها سر مي زند که به علت تأثيرگذاري رسانه ها است.
وي با اشاره به وجود خلأهايي در نظام آموزشي کشور گفت: آنچه که بايد به خصوص قشر روحانيت به عنوان يک مسئوليت احساس کند، توجه به تربيت انسان ها در دوران کودکي است که متأسفانه نظام آموزشي کشور ما متناسب با اهداف انقلاب پاسخگو نيست.
مدير مؤسسه آموزشي تربيتي توحيد تصريح کرد: اگر نظامنامه نوشته شده به عنوان مباني تعليم و تربيت تدوين شده، به صورت نوشته باقي مانده و در بدنه نظام آموزش و پرورش اجرايي نشده است؛ متأسفانه اين خلأ آموزشي و تربيتي را در کشور شاهد هستيم.
وي با بيان اين که مشکلات کشور به تربيت دوران کودکي بر مي گردد، افزود: در مدارس است که بچه ها تربيت مي شوند. تصور اين که تعدادي از روحانيون را به مدارس اعزام کنيم و در ساعات محدودي در مدارس برنامه هايي داشته باشند و موجب شود که دانش آموزان با اين زمان محدود تحول شخصيتي پيدا کنند، تربيت صورت نخواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين فرهاديان بر لزوم حضور زمان بيشتر مبلغان در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: دانش آموزي که بيشترين اوقات را در طول زمان مدرسه با معلم خود در ارتباط است، بيشترين تأثيرگذاري را از او مي پذيرد. اين که در طول هفته ساعتي را با بچه ها در ارتباط باشيم، تأثير کمي را در بر خواهد داشت.
وي گفت: رهبر معظم انقلاب با اساتيد که جلسهاي داشتند، تذکر دادند حوزه علميه طلابي را که بتوانند در بدنه آموزش و پرورش حضور پيدا کنند، آماده نکرده است. اگر بخواهيم اين حضور در نظام آموزشي کشور(که زير بناي تحول فرهنگي جامعه ما خواهد بود) تأثيرگذار باشد، کساني را مي طلبد که هم حوزوي باشند و هم مهارت هاي تدريس در مقاطع مختلف تحصيلي مدارس را داشته باشند.
مدير مؤسسه آموزشي تربيتي توحيد، استمرار حضور طلاب در مدارس را اثرگذار در شخصيت آنها دانست و تصريح کرد: حضور ساعات محدود روحانيت در مدارس به اندازه حضور تمام وقت معلم پايه در مدرسه اثرگذار نخواهد بود. اگر بخواهيم شخصيت کودکان و نوجوانان را بسازيم، بايد تمام وقت با دانش آموزان در ارتباط باشيم. اين استمرار و تداوم در کار مي تواند به تدريج اثرات شخصيتي را در کودکان و نوجوانان داشته باشد.
وي خاطرنشان کرد: آنچه که در حوزه تربيت به نظر مي رسد، اين است که اگر بخواهيم يک جامعه تربيت شده داشته باشيم، بايد از مدارس شروع کنيم و اين تربيت و حضور، بايد به صورت تمام وقت صورت بگيرد تا بتواند در روحيه دانش آموزان و معلمين اثرگذار باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.