آیت الله نوری همدانی:

تمایل به کفار با گرایش به اسلام جمع نمی شود | دشمن باید از قدرت امت اسلام وحشت داشته باشد

تاریخ انتشار:
حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که کسی که به کفار گرایش داشته باشد دیگر به اسلام گرایش نخواهد داشت، گفت: نمی شود کسی نوکر آمریکا باشد و خود را خادم حرمین شریفین بداند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار فرماندهان پلیس های فرودگاه و راه آهن کشور  با بیان این که یکی از موضوعات مورد تاکید قرآن حفظ اقتدار و عزت اسلام است، گفت: برای این‌ موضوع اصولی معین شده است و هر مسلمانی وظیفه دارد به گونه ای حرکت کند که عزت، عظمت و اقتدار جامعه اسلامی در برابر دشمنان‌محفوظ باشد.

وی اصل اول را ایمان، تقوا و معنویت دانست، افزود: در میان ملت های جهان مسلمانان باید دارای پاکی، صداقت و درستی باشند، قرآن کریم می فرماید مسلمان هرگز سست باشد و غم و اندوه به خود راه دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر انسان ایمان درست داشته باشد برتری بر دیگران خواهد داشت، اظهار کرد: اصل دوم علم است و مسلمانان باید از نظر علمی در سطح بالایی باشند و همواره باید درر علم و دانش پیشرفت کنند

وی ادامه داد: منشأ بسیاری از علوم دنیا دین اسلام بوده است چرا که قبل از اسلام دانشگاه و حوزه ای نبود اما اسلام علم را آورد و جهانیان علم را گرفتند، مسلمانان بعدا تحت سیطره استکبار قرار گرفتند و دچار عقب افتادگی شدند این در حالی است که مسلمانان باید در اوج عزت و قدرت علمی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اصل دیگر تضمین کننده عزت امت اسلامی وحدت و اتحاد مسلمین است، ابراز داشت: قدرت اجتماعی مسلمین در گرو اتحاد است و هرچه انسجام بیشتری داشته باشند قدرت آن ها بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: بزگترین ضربه دشمنان اسلام ایجاد اختلافات بین مسلمین به اشکال مختلف است اما اسلام همه مسلمین را برادر می داند که سبب وحدت می شود، اختلاف سبب ضعف و اتحاد سبب قدرت است.

این مرجع تقلید اصل دیگر تأمین کننده عزت اسلامی را قدرت سیاسی امت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در راس جامعه اسلامی باید یک نفر مدیریت جامعه را بر عهده داشته باشد چرا که اسلام اجازه نمی دهد جامعه بدون رهبر باشد، در زمان غیبت باید فقیهی جامع الشرایط، مدیر، مدبر، با تقوا و شجاع در راس باشد که رهبر معظم انقلاب این شرایط را دارند و به خوبی انقلاب را به پیش می برند.

وی با اشاره به تأکید قرآن برای آمادگی همیشگی مسلمانان در برابر دشمنان اضافه کرد: مسلمان باید در قدرت جهادی و  ابزار نظامی در اوج باشند یعنی در ابزار و روحیه باید به اندازه ای قوی باشیم که دشمن احساس وحشت کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: مسلمانان باید به اندازه ای قدرت داشته باشد که استکبار جرأت حمله نداشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه رهبر انقلاب در سخنرانی روز مبعث با اقتدار سخن گفتند و این جنایت را به شدت محکوم کردند؛ دشمنان اسلام با زورگویی و بدون اجازه وارد کشورهای اسلامی مانند سوریه شدند و بیرون نمی روند.

این مرجع تقلید با بیان این که همواره باید غرب را دشمن خود بدانیم و به آن ها بی اعتماد باشیم، اظهار داشت: باید نسبت به توطئه های دشمن هوشیار بود و مقابله کرد نه این که  مسلمین سلطه پذیر باشند و با دشمنان اسلام صمیمی شوند، دوستی امروز عربستان با آمریکا خلاف قرآن است، کسی که به کفار گرایش داشته باشد دیگر به اسلام گرایش نخواهد داشت، نمی شود کسی نوکر آمریکا باشد و خود را خادم حرمین شریفین بداند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.