با حضور مبلغین مجازی در دومین کرسی تجلیل و تحلیل سال 97؛

نشست همفکری بررسی شبکه های پیام رسان داخلی برگزار شد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام وحید رضا ملکی: مبلغان مجازی باید آمادگی هر گونه تغییر و تحول در محیطهای فعالیت در فضای مجازی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، دومین کرسی تجلیل و تحلیل ویژه شبکه های پیام رسان با موضوع همفکری در خصوص مسائل فیلترینگ تلگرام و نرم افزارهای پیام رسان داخلی شنبه 22 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
در این جلسه که با حضور رئیس اداره تبلیغ مجازی و جمعی از مبلغان فعال در شبکه های پیام رسان همراه بود موضوعاتی از قبیل عدم شفافیت سیاست های کلی در خصوص فضای مجازی، فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای شبکه های پیام رسان داخلی و ایجاد نشدن اعتماد عمومی نسبت به صیانت از محتواهایشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مبلغین فعال در شبکه های پیام رسان همچنین به مقایسه پیام رسان های داخلی پرداخته و مزایا و معایب آنها را نسبت به یکدیگر بررسی کردند.
در این نشست همچنین، با استفاده از آمار تغییرات مخاطبین کانالهای پرکاربرد مبلغین در تلگرام میزان اقبال عمومی به پیام رسانهای داخلی و تغییر و تحولات این محیط ها مورد بررسی قرار گرفت.
روشهای جذب مخاطب به پیام رسانهای داخلی، ضرورت حضور در همه فضاهای موجود و گفتگو در خصوص استمرار یا عدم استمرار فعالیت در تلگرام از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.
حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جمع بندی مباحث این نشست بر ضرورت آمادگی مبلغین برای چنین مسائلی تاکید کرد و گفت: همه مسائلی که برای تلگرام بوجود آمد ممکن است برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام هم اتفاق بیفتد لذا ضروری است که با بررسی دقیق این مشکلات نسبت به این اتفاقات آمادگی لازم را داشته باشیم.
در انتهای این نشست، در راستای حمایت های مادی و معنوی از مبلغان مجازی و تشویق دیگر مبلغان در جهت تبلیغ در فضای مجازی، از زحمات حجت الاسلام روح الله یاری ، با اهداء لوح تقدیر و هدیه ، توسط رئیس اداره تبلیغ مجازی قدردانی شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.