مصاحبه با طلبه ی جوان در ایام تبلیغی محرم:

تاثیر تبلیغ گروهی بیشتر از تبلیغ انفرادی است

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین محمد شکری مسئول گروه تبلیغی جهادی (زوار الزهرا (سلام الله علیها)) گفت: از تجربیات تبلیغی بنده این است که گروهی تبلیغ رفتن تاثیرش بیشتر از انفرادی تبلیغ رفتن است و باعث می شود که مبلغان دانا و خردمند شوند.
حجت الاسلام محمد شکری

حجت الاسلام والمسلمین محمد شکری، مسئول گروه تبلیغی جهادی (زوار الزهرا (سلام الله علیها))، در مصاحبه با خبرنگار بلاغ، بیان داشت: ششمین سال است که گروه تبلیغی جهادی (زوار الزهرا (سلام الله علیها)) در پایتخت دارد کار گروهی انجام می‌دهد.
وی با بیان فعالیت های این گروه گفت: در آن منطقه که فعالیت تبلیغی انجام می‌‌دهیم مراسم هایی که منبری ندارند را پوشش می‌دهیم. و همچنین نمایشگاه ها و غرفه هایی را ایجاد می‌کنیم از جمله غرفه سوالات شرعی، مشاوره، شهدا، محصولات فرهنگی، بحث آزاد که مردم ورود پیدا می‌کنند و ارتباط می‌گیرند و همچنین یک سری کلاس ها و کارگاه های خانواده مانند تربیت فرزند، در این غرفه ها وجود دارد.
حجت الاسلام شکری از تجربیاتی که در تبلیغ کسب کرده است افزود: از تجربیات بنده در تبلیغ این است که گروهی تبلیغ رفتن تاثیرش بیشتر از انفرادی تبلیغ رفتن است و باعث می شود که مبلغان دانا و خردمند شوند چون هر یک از مبلغان در تبلیغ گروهی در یک کار تخصص دارد و با هم مشورت می کنند و همچنین هم افزایی که در افراد گروه وجود دارد باعث می‌شود شیوه جدید در تبلیغ ایجاد شود.
مسئول گروه تبلیغی جهادی (زوار الزهرا (سلام الله علیها))، از خاطرات تبلیغی خود گفت: از خاطرات تبلیغی که برای خودم خیلی پررنگ است: در یکی از بوستان های تهران برای تبلیغ رفتیم در آن مکان ما به نتیجه رسیدیم که تبلیغ چهره به چهره انجام دهیم، بنده با دو جوان که اصلا ظاهر مذهبی نداشتن بیست دقیقه صحبت کردم و حرف زدیم بعد از گذشت مدت هشت ماه  یکی از آنها زنگ زد بعد از سلام و احوال پرسی گفت: حاج آقا من فلانی هستم یادتونه. گفتم: اره. گفت: قبل از این که شما با من صحبت کنید من اصلا به روحانیت نگاه خوبی نداشتم و گناهان زیادی انجام میدادم از آن موقع که شما با من صحبت کردید من نگاهم نسبت به روحانیت تغیر کرده و از گناهان که در گذشته انجام می دادم دست کشیدم و چند روزی است که نماز را هم شروع کردم. من با این صحبت های جوان خیلی خوش حال شدم این که خدا اثر را به وسیله ی ما قرار می‌دهد و این جوان در همان صحبت بیست دقیقه ای مسیر زندگی‌اش ان‌شاالله همین جور ادامه پیدا کنه عوض شد.
حجت الاسلام شکری با بیان این که نباید فکر کرد که تبلیغ فقط بالای منبر رفتن است افزود: امروزه افرادی که به سخننان بالا منبری گوش می‌دهند زیاد نیستند، بهتر است فکر کنیم شیوه های جدید تبلیغی را ایجاد کنیم مانند این که محرم در تهران همه قشر جامعه سیاه پوش می‌شوند، و عشق به امام حسین علیه السلام دارند، اما درصد کمی از این قشر پای منبر می روند باید در مورد افرادی فکر کرد که پای منبر نمی آیند که تعداد بالای جمعیت در این نوع افراد است لذا ما خودمان در تهران این کار را انجام دادیم که ان شاالله به نتیجه مطلوبی برسیم.
وی با بیان این که تبلیغ چهره به چهره اثرات فراوان دارد افزود: ما بتوانیم در بین مردم برویم و چهره به چهره با آن ها صحبت کنیم، اکتفا نکنیم به آن شکل مرسوم و ما از این روش اثرات مثبت دیدیم و برکات زیادی را گرفتیم.

 

 

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.