مصاحبه با طلبه ی جوان در دهه اول محرم:

اولین گام مبلغان در تبلیغ شناخت کافی محل تبلیغ باشد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین جواد امینی گفت: مبلغان برای تبلیغ رفتن اولین گامی که باید بردارند شناخت محل تبلیغ است، اگر این کار را انجام دهند موفق می شوند.
تبلیغ

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین جواد امینی، طلبه سطح خارج که از سال 92 به امر مقدس تبلیغ در شهرهایی مانند زاهدان، هرمزگان، چهارمحال‌بختیاری و اصفهان پرداخته، بر همین اساس در گفتوگویی با وی از خاطرات و تجربه ای که کسب شده پرسیدیم.
حجت الاسلام امینی از تجربیات خود برای مبلغان گفت: مبلغ اگر میخواهد در تبلیغ موفق شود باید چند گام بردارد:
1) مبلغ باید آشنایی کامل با آداب و رسوم محل تبلیغ داشته باشد، زیرا گاهی اوقات ندانستن آداب و رسوم منطقه باعث اختلافات و به مشکلات زیادی مانند نارضایتی مردم یا مبلغ را در بر خواهد داشت.
2) در خصوص منابع مالی و کمک هایی که از مردم برای مسجد یا در امور خیر استفاده می‌شود مبلغ نباید مسئولیت مستقیم این کار را قبول کند زیرا مبلغ نباید هیچ نقطه‌ی ابهامی را از خود بین مردم جای بگذارد و این کار باید توسط امین آن منطقه صورت بگیرد.
3) در خصوص مشاوره مبلغ با خواهران، این مشاوره ها باید در مکان عمومی شکل بگیرد.
وی از خاطرات تبلیغی خود گفت: اولین جایی که تبلیغ رفتم استان زاهدان شهرستان زهک بود، در آن زمان دهه اول محرم در ایام درسی دانش آموزان بود، من برای تبلیغ به یکی از این مدارس رفتم، موقع ورود به  یکی از این کلاس ها دبیر آن‌ کلاس گفت: من هم می خواهم داخل کلاس باشم و از سخنان شما استفاده ببرم، بعد از سخنرانی که کلاس هم تمام شد، دبیر آمد پیش من و گفت: حاج آقا من از این سخنرانی شما خیلی زیاد استفاده کردم و لذت بردم معلوم است که شما اهل مطالعه هستید، این حرف برای من شوقی شد که در دبیرستان ادامه ی کار بدهم زیرا فکر کردم بحث هایی را که ارائه می‌دهم مورد پسند مخاطب است.
حجت الاسلام امینی در پایان بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی باید تلاشش را بکند که ظرفیت مبلغان را برای امر مقدس تبلیغ بیشتر کند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.