محمد حسن وزیری:

جبهه ی فرهنگی غرب ریشه زنی تمام مبانی دین را از مسأله ی حجاب آغاز کرده است

تاریخ انتشار:
در چهارمین جلسه از نشست های آموزشی تربیت مبلغ حجاب و عفاف مدیر مؤسسه خیبر به ارائه گزارشی از وضعیت حجاب و عفاف در سطح جامعه پرداخت.

به گزارش خبرنگار بلاغ در آخرین جلسه از نشست های آموزشی تربیت مبلغ حجاب و عفاف که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دیروز در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، محمد حسن وزیری مدیر مؤسسه خیبر گفت: در حوزه های مختلف اعم از نظام حقوق زن، خانواده و سبک زندگی، مغز متفکر سیستم، کار پژوهشی دقیق است. ما در طی مدت فعالیت در حوزه عفاف و حجاب سعی کرده ایم در این زمینه خود را توانمند کنیم.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از چهار هزار نمایشگاه، در سراسر کشور برگزار کرده ایم و با افراد مختلف ارتباط گرفته ایم. یکی از اقدامات مؤثر و مهم ما ورود در دبیرستان ها دخترانه تهران و کرج بود که پس از دریافت بازخوردهای بسیار خوب، این کار را در استان های دیگر نیز پیاده کرده ایم.
این فعال عرصه حجاب و عفاف خاطر نشان کرد: تجربه ی تبلیغ و مواجهه شدن با دختران دبیرستانی بسیار تجربه خاص و ویژه ای است. آنها به محض این که متوجه می شوند ما در مورد حجاب قصد صحبت داریم، موضع میگیرند و این باعث شده نوع بیان مطالب خود را به ترتیبی پیش ببریم که مخاطب با اعتماد به ما پیش بیاید و از گارد اولیه ی او بکاهیم. یکی دیگر از ویژگی های فعالیت های ما مخاطب محور بودن و کاربردی بودن مطالب است.
وزیری با تأکید بر لزوم تربیت متخصص در حوزه حجاب و عفاف عنوان کرد: آنچه در سال های گذشته با تجربه و تلمذ در محضر اساتید بزرگ حوزه و دانشگاه کسب کرده ایم را در قالب دوره تخصصی حجاب و عفاف در سطوح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته به علاقه مندان آموزش میدهیم. تا کنون موفق به برگزاری بیش از 80 دوره آموزشی در سطح کشور شده ایم. به نقطه ای رسیده ایم که در تمام نقاط کشور نمایندگان فعال، با تجربه و متخصصی در حوزه حجاب و عفاف داریم.
وی فضای مجازی را وسیله ای برای انتشار مباحث حق علیه باطل دانست و اضافه کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی و فعالیت دشمنان حجاب و عفاف در این فضا، ما نیز در قالب های مختلفی به فعالیت در این حوزه می پردازیم. مثلا در کانال «افشون» به هجو تفکرات برخی مخالفان حجاب با زبان طنز می پردازیم، یا در کانال «میراث زخم خورده» به خاندان پهلوی و فسادهای گسترده آنها به ویژه در زمینه حجاب و عفاف می پردازیم و اسناد این مسئله را برای مخاطبین منتشر می کنیم. همچنین کانالی به نام «جواهرانه» نیز برای ترویج حجاب و عفاف مشغول به فعالیت می باشد. در کنار این فعالیت ها با توجه به الگوسازی دشمن برای کودکان و نوجوانان در قالب شخصیت هایی مثل باربی و بتمن و سوپرمن و ... ما نیز در عرصه ی شخصیت سازی برای کودکان فعال هستیم.
مدیر مؤسسه خیبر با تأکید بر اهمیت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: یکی از حوزه هایی که در آن موفق به ورود و برند سازی شدیم، کالا و نوشت افزار ایرانی است که ما در قالب برند «قاصدک» 205 قلم کالا را طراحی کردیم که هدف آن ها ترویج سبک زندگی عفیفانه و تبلیغ غیرت است. در کنار این فعالیت ها مرکز مشاوره ی اسلامی را احداث کردیم که روحانیون متخصص و آموزش دیده در آن مشغول به پاسخگویی و کمک به مراجعین هستند. در کنار این فعالیت ها تولیدی پوشاک اسلامی ایرانی را احداث کردیم.
وزیری اولویت حجاب را از مسائل مهم و مورد مناقشه در سطح جامعه خواند و اظهار کرد: متأسفانه در جامعه عده ای هستند که قائل به اولویت حجاب نمی باشند. دشمنان حجاب، حجاب را آغاز یک راه می خوانند. یعنی جبهه ی فرهنگی غرب ریشه زنی تمام مبانی اسلام را از حجاب آغاز کرده است. در همین راستا سال قبل خدمت امام جمعه مشهد رسیدیم و ایشان گفتند: تحلیل من این است که دشمن به این نتیجه رسیده که انقلاب اسلامی را زمین بزند و این امر از طریق گرفتن حجاب و غیرت از مردم صورت می گیرد.
وی حیا زدایی را استراتژی قطعی دشمن دانست و گفت: نسل بی حیا هیچ مفهوم ارزشی را نمی فهمند. دیگر امام حسین برای نسل بی حیا معنی ندارد، حجاب معنی ندارد، ائمه معنی ندارند. در یکی از کلاس های دبیرستان دخترانه، دختری بعد از یک ساعت بحث، به دوستی و ارتباط با 9 پسر اعتراف کرد و در آخر هم گفت حاضر به کنار گذاشتن آن ها نیست. استراتژی قطعی یعنی این که دشمن هر کاری انجام میدهد، حتما به بی حیایی هم اشاره ای داشته باشد.
این فعال عرصه حجاب و عفاف ابراز کرد: هجمه ها علیه حجاب به حدی شدید شده که خود مقام معظم رهبری به مسأله ورود کرد و در مورد آن صحبت کرد. تنها ده درصد افراد نمیخواهند حجاب داشته باشند و به مقابله ایستاده اند، اما چون در فضای مجازی فعالند دیده می شوند. در راستای ترویج حجاب و عفاف باید چهار دسته اقدام صورت گیرد: 1. اقدامات تبلیغی-ترویجی 2. مطالبه گری 3. کنترل و مدیریت 4. حمایت اجتماعی
وزیری ادامه داد: کنترل و مدیریت جامعه باید با تذکر لسانی توسط مؤمنین صورت گیرد، اما چون ترس و عدم آگاهی به شیوه های درست تذکر لسانی وجود دارد، از این کار صرف نظر میکنیم. در بحث مطالبه گری باید از دستگاه های مسئول مطالبه کرد. متأسفانه فیلم های سینما رسما بی غیرتی و بی حیایی را ترویج می کند. حمایت اجتماعی نیز باید در قالب حمایت از الگوهای حجاب و عفاف باشد. متأسفانه کاری میکنند که کسی جرأت نکند برای حجاب کار کند. باید با حداقل حمایت هایی که می توانیم از آن ها صورت میدهیم، به آن ها دلگرمی دهیم.
وی خاطرنشان کرد: نگاه دختران دبیرستان به مبلغان حجاب و عفاف این است که این افراد میخواهند لذت زندگی را از ما بگیرند. ما باید ابتدا لذت را برای آن ها تعریف کنیم تا متوجه اشتباهشان در نگاه به لذت شوند. باید بدانند که لذت بردن محدود در یک نوع و قالب خاص نیست و با حجاب هم می شود از زندگی لذت برد.
گزارش تصویری
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.