کارگاه یک روزه سواد رسانه های نوین با موضوع بازی های دیجیتال برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه ی آموزش سواد بازی های دیجیتال برای طلاب شرکت کننده در دومین دوره تربیت مربی سواد رسانه های نوین برگزار شد.
کارگاه یک روزه سواد رسانه های نوین با موضوع بازی های دیجیتال

به گزارش خبرنگار بلاغ  هفته ی گذشته جلسه ی آموزش سواد بازی های دیجیتال با حضور مهندس مرتضی جمشیدی سرپرست تحقیقات مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) برای طلاب شرکت کننده در دومین دوره تربیت مربی سواد رسانه های نوین برگزار شد.

سرپرست تحقیقات مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال به تشریح انواع بازی های دیجیتال پرداخت و ضمن ارائه دسته بندی های مختلف از بازی های دیجیتال به نقاط مشترک این بازی ها و تفاوت های آنها با توجه به نوع کنسول و ابزارهای مختلف اجراء، اشاره و  نکاتی را بیان کرد.
این کارشناس پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای سپس به نظام های مختلف رتبه بندی بازی در ایران، آمریکا، اروپا و ژاپن پرداخت و انواع نظام های رتبه بندی و ملاک هر کدام را به همراه مفاهیم آنها توضیح داد.
سردبیر مجله تخصصی سواد و مطالعات بازی (بازی بان) در ادامه به سبک شناسی(ژانر) بازی های دجیتال پرداخت و خصوصیات سبک های (ژانرهای) مهم بازی به همراه چگونگی شناسایی آنها و دسته بندی های موجود را به طلاب و مربیان دوره آموزش دادند.
وی سپس به بیان شاخصه ها و خصوصیات مختلف بازي های مثبت و منفي پرداخت و ضمن تشریح عمل کرد بازی ها بر روی فرزندان به خطرات و نیز فرصت های مختلف آموزشی از طریق بازی اشاره داشت.همچنین نکاتی راجع به نقش بازي ها در فرهنگ سازي و چگونگی انتقال فرهنگ از طریق بازی های دیجیتال را به شرکت کنندگان ارائه شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.