رییس اداره فناوری اطلاعات:

برای اولین بار در دفتر تبلیغات اسلامی سامانه USSD راه اندازی شد

تاریخ انتشار:
مهندس سعادت مند از راه اندازی اولین سامانه USSD در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد.

مهندس علیرضا سعادت مند رئیس اداره فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت: اداره فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی و تبلیغی در راستای شرح وظایفش همواره به دنبال ارائه خدمات به مبلغان در راستای تسهیل کار مبلغان است. از همین رو سایت سمتا در سال 1387 شروع به فعالیت کرد و پس از آن در حدود سال 1393 نرم افزار موبایل سمتا منتشر شد. اکنون هم بستر امن و آسان USSD راه اندازی شده که می تواند مزایای خوبی را در اختیار مبلغان قرار دهد.
وی با تأکید بر ساده سازی روند فعالیت مبلغان ادامه داد: سایت سمتا با اهداف مشخصی در جهت تسهیل برخی امور مبلغان راه اندازی شد و بعد از آن نرم افزار موبایل برای تسهیل دسترسی به سایت در جاهایی که دسترسی به اینترنت وجود داشت، آغاز به کار کرد و نهایتا بستر USSD برای مبلغانی که به هر دلیلی به اینترنت یا گوشی هوشمند دسترسی ندارند فراهم شد که در آن برخی سرویس های پایه ارائه می شود.
رئیس اداره فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: سرویس USSD برای اولین بار است که در دفتر تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است که جزء نوآوری های همکاران در معاونت فرهنگی و تبلیغی محسوب می شود که با بهره گیری از تکنولوژی های جدید، خدمتی را به مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات ارائه می کند. کد سرویس USSD معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی #141400*6655* است. برنامه ی ما این است که بسیاری از خدمات پایه و مورد نیاز مبلغان در این سامانه ارائه شود. در حال حاضر سرویس های پرکاربرد مانند: «امکان انصراف از اعزام»، «ثبت نام در همایش ها و نشست ها»، «فراموشی رمز عبور» و... در این سامانه ارائه می شود.
سعادت مند به برخی از ویژگی های این سرویس اشاره کرد و گفت: از جمله مزایای این سرویس می توان به مواردی از قبیل: «عدم نیاز به اینترنت»، «پشتیبانی توسط اپراتورهای ارائه سیم کارت»، «عدم نیاز به نصب نرم افزار جانبی»، «امکان فعالیت حتی بر روی قدیمی ترین گوشی های بازار» و «رایگان بودن» اشاره کرد.

 

دیدگاه‌ها

اسلامپور کریمی از قم 21:20 - 1398/06/02

ضمن تشکر فراوان از جناب مهندس سعدتمند، در صورت ارائه سرویسهای برشمرده شده: «عدم نیاز به اینترنت»، «پشتیبانی توسط اپراتورهای ارائه سیم کارت»، «عدم نیاز به نصب نرم افزار جانبی»، «امکان فعالیت حتی بر روی قدیمی ترین گوشی های بازار» و «رایگان بودن»، بسیاری از مشکلات مبلغین در موارد مختلف.... حلّ می شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.