آیت الله نوری همدانی:

قدردان نعمت انقلاب باشیم | طلاب با عمل خود مبلغ اسلام باشند

تاریخ انتشار:
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که باید شاکر نعمت های الهی باشیم، گفت: باید قدردان نعمت بی بدیل انقلاب باشیم و دستاوردهای آن را حفظ کنیم.
نوری همدانی (جدید)

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از مبلغان با اشاره به با تأکید بر این که انسان باید شاکر نعمت های الهی باشد، گفت: اگر انسان کفران نعمت کند باید منتظر عذاب الهی باشد، امروز وظیفه ما طلاب و مبلغان در دوران انقلاب اسلامی برای تبیین معارف دینی بسیار سنگین است.

وی افزود: باید نعمت های الهی به ویژه در دوران انقلاب را بشناسیم و به مردم بشناسانیم و قدردان آن باشیم، نظام اسلامی دارای مواهب فراوانی برای مردم بوده است که باید با شناخت آن از دستاوردهای حفاظت کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب اسلامی به بانوان بها و جایگاه داد، اظهار داشت: قبل از انقلاب بانوان گوشه نشین بودند اما امروز در متن جامعه فعالیت های مختلف و اثرگذاری دارند، ضمن این که زنان نقشی ویژه و محوری در تربیت فرزندان دارند.

وی ادامه داد: امروز باید نقش مادران تقویت شود و در فعالیت های تبلیغی باید به این موضوع توجه کرد، امام راحل فرمودند بانوان در انقلاب نه تنها در جریان انقلاب از مردان عقب نبودند بلکه پیشتاز هم بودند و فعالیت های مهمی داشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش محوری بانوان درخانواده ابراز داشت: امروز زنان باید در مسائل اجتماعی به ویژه خانواده نقش آفرینی جدی تری داشته باشند.

وی با گرامیداشت ایام فاطمیه عنوان کرد: حضرت زهرا(س) الگوی ولایتمداری هستند و به همگان در طول تاریخ درس دادند که تا پایان عمر باید پای ولایت بمانیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کار طلاب و مبلغان کار انبیا است و باید رسالت های خود را به درستی انجام دهند، باید در انجام وظایف خود بسیاری جدی باشیم و کوتاهی نکنیم، مبلغان باید با ذوق و سلیقه معارف دینی را به خوبی به جامعه منتقل کنند.

وی طلبگی را افتخاری بزرگ دانست و اضافه کرد: امروز طلاب باید با مسائل روز آشنا باشند و مردم را آگاه کنند، اخلاق حسنه و برخورد متواضعانه و کریمانه با مردم بیش از سخنان افراد تأثیر گذار است و تبلیغ عملی خواهد بود؛ همچنین باید دوست و دشمن را بشناسیم و خط را برای مردم تبیین کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.