سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ /۲۳ جمادى الآخر ۱۴۴۱

مسیر

مدیرکل تبلیغ تخصصی:
مدیرکل تبلیغ تخصصی: ایام اربعین ظرفیت خوبی است اما مجال صحبت بر سر میز با افراد وجود ندارد. در چنین مواقعی فضای مجازی برای یارگیری و انتقال معارف تفصیلی بسیار مفید است.
اباذر جعفری جدید

به گزارش خبرنگار بلاغ، اباذر جعفری مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست کمیته معین ستاد مهدویت که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مسئولان نهادهای مختلف حوزوی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد ضمن عرض خیرمقدم به حاضران در این نشست گفت: ظرفیت اربعین جهت تبلیغ مهدویت بسیار قابل توجه است. با توجه به صحبت های نمایندگان نهادهای مختلف در این جلسه باید از نگاه کارشناسی برخی دوستان به این مسأله بخصوص نگاه ویژه آن ها به فضای مجازی ابراز خرسندی کنم.

وی ادامه داد: ایام اربعین ظرفیت خوبی است اما مجال صحبت بر سر میز با افراد وجود ندارد. در چنین مواقعی فضای مجازی برای یارگیری و انتقال معارف تفصیلی بسیار مفید است. البته باید به این نکته توجه داشت که این اثرگذاری از طریق شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر از سایت می باشد. در این زمینه دفتر تبلیغات اسلامی امکانات و تجربیات خوبی دارد که می توانیم در اختیار مجموعه هایی که خواستار این مسأله هستند قرار دهیم.

جعفری توجه به فضای فکری و فرهنگی عراق را لازم خواند و افزود: نکته ای که در فعالیت فرهنگی در کشور عراق باید مورد توجه ما باشد، فضای عراق و عراقی هاست. سطح سواد رسانه ای در آنجا ضعیف است اما در عین حال ضریب نفوذ فضای مجازی بالاست. باید توجه داشت که برخی پیام رسان ها در عراق از محبوبیت بیشتری برخوردارند و از این رو باید مورد توجه بیشتر توسط ما قرار گیرند.

مدیرکل تبلیغ تخصصی ضعف کار فرهنگی در موکب های عراقی را مشهود خواند و تصریح کرد: در سال هایی که توفیق سفر اربعین نصیب بنده شده، با دقت زیاد توانستم تنها یک موکب نجفی ببینم که به کار فرهنگی توجه کرده بود. آن ها هم چند تابلو و کار گرافیکی را در موکب خود نصب کرده بودند. این فضا ظرفیت بالای کار فرهنگی را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه های مختلف فرهنگی فعالیت های قابل توجهی انجام داده ایم و از حیث خوراک و محتوا در سطح خوبی قرار داریم. می توانیم این خوراک را در اختیار عراقی ها قرار دهیم و آن ها با توجه به فرهنگ کشورشان آن را بومی سازی کنند. فضای مجازی می تواند پایه ای باشد برای فعالیت در حوزه هایی مانند گرافیک، ادبیات و فعالیت های رسانه ای. تجربیات ۴۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی نیز پشتوانه ای برای قدرت مندتر شدن این کار است.