مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی تشریح کرد:

پخش زنده سخنرانی ۵۴ مبلغ نخبه به صورت روزانه در فضای مجازی

تاریخ انتشار:
اباذر جعفری: دفتر تبلیغات اسلامی جهت ضرورت ارتقای سلامت معنوی جامعه و برای اینکه مردم بتوانند در ایام ماه مبارک رمضان از معارف دینی و سخنان نخبگان و مروجان دینی استفاده کنند، امسال تصمیم گرفت از بسترهای نوین فعالیت های تبلیغی این مبلغان استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، اباذر جعفری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی جهت ضرورت ارتقای سلامت معنوی جامعه و بهره مندی مردم از معارف دینی و سخنان نخبگان و مروجان دینی در ایام ماه مبارک رمضان، امسال تصمیم بر این شد که از طریق بسترهای نوین، از فعالیت های تبلیغی این مبلغان استفاده شود.

وی گفت: حوزه رسانه و فضای مجازی دو عرصه جدی مد نظر بودند و به همین جهت، در کنار فعالیت های مجازی که هم نخبگان تبلیغی و هم مبلغان تخصصی و عمومی داشتند، سعی شد تدارکات ظرفیت های رسانه ای هم برای این منظور تهیه شود.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با تبیین برنامه های تولیدی و نحوه تولید محتوا، تصریح کرد: در این راستا، برخی از نخبگان تبلیغی با مراکز استانی صدا و سیما هماهنگ شدند و برنامه هایی بصورت زنده و تولیدی تهیه شد که در ماه مبارک رمضان و شب های قدر منتشر می شود و همچنین سخنرانی هایی از برخی از مبلغان در قالب برنامه های کوتاه ۵ دقیقه ای تهیه و در فضای مجازی نیز منتشر شده است که از جمله آنها، برنامه هایی با حضور نخبگان تبلیغی همچون حجج الاسلام والمسلمین قرائتی و نظری منفرد در دفتر تبلیغات اسلامی ضبط و منتشر شد.

وی با اشاره به فعالیت دیگری که آن را یک تجربه متفاوت در امر تبلیغ خواند، افزود: به علت این که مبلغان در طول سال برنامه های منظمی دارند و دعوت هایی در اقصی نقاط کشور در زمینه های مختلف انجام می شد، امسال به جهت فاصله گذاری اجتماعی و بیماری کرونا، امکان حضور این عزیزان وجود نداشت و با توجه به ظرفیت فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی، زمینه ارتباط مبلغان نخبه و تخصصی با مخاطبانشان فراهم شد.

جعفری با تشریح اینکه مبلغان در عرضه فضای مجازی در ساعاتی که با مخاطبانشان توافق کردند، بصورت مجازی ارتباط زنده برقرار می‌کنند، اظهار داشت: از جهت فنی کار زیرساخت و پشتیبانی این کار در دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفته و فعالیت های مبلغان به طور همزمان در سایت آپارت و در سایت بلاغ و از طریق ۱۸ کانال دیگر بارگذاری می‌شود.

وی مسیر بخش سخنرانی های زنده اینترنتی را سایت bayan.balagh.ir معرفی کرد و افزود: لینک این صفحه و کانال های دیگر بارگذاری در صفحه اصلی سایت بلاغ نیز برای دسترسی عموم قرار دارد.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در هر کانال ۱۸ مبلغ داریم و در کل ۵۴ نفر مبلغ هر شب برنامه دارند، گفت: در طول ۳۰ شب در ماه مبارک رمضان برنامه ها بطور منظم برگزار می شود و استقبال خوبی هم انجام شده و نزدیک به ۱۰۰ نفر از مبلغان نخبه اعلام آمادگی کردند و استقبال کنندگان از این مباحث در برخی از کانال ها حدود ۱۰۰۰ نفر بازدید داشته اند.

وی با اشاره به نیازهایی که هم صدا و سیما و هم کانال های مجازی مطالبه داشتند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه افراد امکان دسترسی به فضای مجازی را نداشتند، به همین جهت بیش از ۱۰۰ برنامه برای رسانه ها، شبکه های مختلف صدا و سیما و فضای مجازی تولید کردیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.