آیت الله مظاهری:

چادر میراث ۲۵۰۰ ساله ایرانی است

تاریخ انتشار:
رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه عفت و غیرت بهترین صفات برای زنان و مردان است، گفت: چادر میراث ۲۵۰۰ ساله ایرانی و میراث حضرت زهرا است.

به گزارش بلاغ به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز، بی عفتی در زنان و بی غیرتی مردان را از صفات رذیله بسیار خطرناک و زیانبار برای جامعه توصیف کرد و گفت: خطر صفت رذیله بی عفتی و بی غیرتی بسیار زیاد است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند زمانی که بی عفتی معروف بشود و عفت منکر، اگر بر جامعه بلا نازل بشود بجا است.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند بی غیرتی اگر در مردها وجود پیدا کند آن روز مصیبت برای جامعه است و این جامعه اگر بلا بیاید و نابود بشود بجا است. حجاب زن باعث عفت زن می‌شود، زنان عفت خود را حاضرند حتی با از دست دادن جان خود محفوظ بدارند، مردان غیرت دارند، حاضر هستند خود را فدای عفت همسر و فرزندان خود بکنند، عفت و غیرت یک فطرت در عمق جان انسان است.

زن بی عفت از خاک هم بی ارزش‌تر است

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه ارزش عفت و غیرت بیشتر از همه چیز است، اظهار کرد: عفت زن بر جان مرد مقدم است و این دستور فقه ما است، از نظر فطرت مرد نمی‌تواند ببیند که تعرض به ناموس او صورت بگیرد، اگر زن با عفت باشد به اندازه یک دنیا ارزش دارد و اگر بی عفت شد به اندازه خاک هم ارزش ندارد.

وی با اشاره به روایاتی پیرامون ارزش غیرت مردان و عفت زنان، خاطرنشان کرد: خداوند غیرت دارد و مرد با غیرت را دوست دارد، خداوند عفیف است و زن با عفت را دوست دارد، اگر انسان عفت و غیرت خود را حفظ کند بهشتی خواهد شد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه بهترین صفت برای مردان غیرت و بهترین صفت برای زنان عفت است، تصریح کرد: زنان خودشان را فدای عفت خود می‌کنند، عفت برای خانم یک مسأله فطری و ملکه است، برای آقایان نیز غیرت فطرت و یک ملکه است.

چادر میراث 2500 ساله ایرانی

رییس حوزه علمیه اصفهان با انتقاد از مشکلات اخلاقی موجود در جامعه، عنوان کرد: خانمها خیلی ضرر کردند که چادرشان را از دست داده‌اند، ارزش چادر از دنیا و آنچه در دنیا است بیشتر است، چادر میراث فرهنگی 2500 ساله ایرانیان است، در آن وقتی که هیچ کجا چادر نبود و در زمان جاهلیت اعراب از نظر اخلاقی و حجاب وضع بدی داشتند، اما حتی شاهزادگان در ایران با وضع حجاب خاصی و حتی استفاده از روبنده در جامعه حاضر می‌شدند.

وی چادر را از میراث‌های اسلامی توصیف کرد و گفت: سنی و شیعه می‌نویسند زمانی که حضرت زهرای مرضیه(س) می‌خواستند به مسجد بیایند، ابتدا مقنعه‌ای سر کردند که نصف بدن را می‌پوشانید، سپس چادری که تا روی پا می‌آمد سر کردند و با عفت خاصی و تحت حفظ زنان به مسجد آمدند و در مسجد هم میان زنان پرده کشیده شد و سپس ایشان خطبه ایراد کردند.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به تأکید حضرت زهرا(س) به مسأله حجاب و حفظ حجاب، اظهار کرد: ایشان حتی دم مرگ نیز نگران حجاب خودشان بودند و نگران بودند مبادا در تشییع جنازه حجم بدنشان پیدا باشد و دستورات ویژه‌ای برای این موضوع در تهیه تابوت خود دادند. همه ما باید این موضوعات رو مورد نظر داشته باشیم و بدانیم که حجاب از مسائل مهم اسلام است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.