توسط معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مورد تاکید قرار گرفت؛

لزوم تهیه طرحی جامع جهت رسیدگی به مسائل مرتبط با زندانیان کشور

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای اعزام مبلغ به زندان های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، آقای حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام روستا آزاد به ظرفیت بالای اعزام مبلغ به زندان های کشور اشاره کرد و افزود: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آمادگی اعزام مبلغ به زندان های کشور را دارد.

وی در ادامه مطالب خود در خصوص اعزام مبلغ به زندان های کشور بیان کرد: امکان اعزام مبلغ به زندان های کشور هم بصورت "اعزام عمومی" و هم  "اعزام تخصصی" در این معاونت وجود دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم رسیدگی و توجه به خانواده های افراد زندانی تاکید کرد و اظهار داشت: در کنار فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در زندان ها نباید از رسیدگی و توجه به خانواده های آنان غافل شویم، زیرا آنان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

در ادامه این دایدار آقای حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی صورت گرفته توسط مبلغان اعزامی به زندان ها تقدیر کرد و اظهار داشت: اغلب افرادی که مرتکب جرم شده اند بخاطر فقر بوده اما نه فقط فقر مالی بلکه فقر اعتقادی، فقر فکری و فقر عاطفی که زمینه ساز بروز جرم شده است.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در خصوص توجه به خانواده زندانی ها گفت: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی برای خانواده زندانی موجب اثر پذیر بودن اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها خواهد شد‌، چرا که وقتی زندانی از بابت خانواده نگرانی نداشته باشد بهتر آموزش های مهارت آموزی و توانمند سازی و تغییر نگرش و سبک زندگی را می پذیرد.

شایان ذکر است در ادامه این دیدار مقرر شد طرحی حاوی ابعاد گوناگون مانند آموزش زندان بانان، خانواده زندانیان و افراد زندانی با مشورت همه ی مجموعه های مرتبط، تهیه و پس از نهایی شدن، محور تعامل دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان زندان های کشور قرار گیرد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.