مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه مطرح کرد:

انتخابات کشور نیازمند منشور اخلاقی و اسلامی می باشد

تاریخ انتشار:
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: هدف منشور اخلاقی و اسلامی انتخابات الگو شدن انتخابات ایران در جهان است.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه در جلسه بررسی «منشور اخلاقی اسلامی انتخابات» که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد بر اهمیت توجه به منشور اخلاقی و اسلامی انتخابات اشاره کرد.

حجت الاسلام زمانی اظهار داشت: در انتخابات صورت گرفته در کشور عزیزمان ایران، شاهد نکات مثبت زیادی بوده ایم، در این میان رعایت موازین و اخلاق انتخاباتی موضوعی است که همواره از سوی مراجع قانونی و بزرگان تأکید شده است اما هر بار شاهد برخی بداخلاقی‌ها در ایام انتخابات هستیم و این ابعاد منفی شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی باشد.

وی در ادامه افزود: تلاش های زیادی برای کاهش آسیب ها و ابعاد منفی در انتخابات شده است اما کماکان مقدار زیادی از این آسیب ها بصورت جدی باقیمانده است. در این راستا دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور به تهیه جزوه ای با موضوع «منشور اخلاقی اسلامی انتخابات» اقدام کرده است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بیان کرد: منشوری که تهیه شده و خدمت اعضای این جلسه داده شده است قرار است بعد از تکمیل و تصویب نهایی آن، به نهاد های مختلف ارسال گردد و بعد از تایید نهادهای مربوطه به عنوان "نظر روحانیت و پیشنهاد روحانیت" به نظام جمهوری اسلامی در خصوص انتخابات مطرح شود.

حجت الاسلام زمانی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه را، راهکارهای بهره وری از منشور مذکور بعد از تصویب آن و برسی چالش های انتخابات فرارو و رسالت حوزویان برشمرد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه ، افراد حاضر، به ارائه پیشنهادات و انتقادات در خصوص تصویب منشور اخلاقی اسلامی انتخابات پرداختند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.