معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

گرامیداشت شهدا پاسخگویی به نیاز اصلی و روز جامعه است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این دفتر برای همکاری با ستاد کنگره شهدای استان قم در عرصه های مختلف آمادگی دارد گفت: گرامیداشت شهدا در حقیقت پاسخگویی به نیاز اصلی و روز جامعه است.

به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» در دیدار با احمد حاجی زاده «رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم» با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: برداشت ما از این سخن حکیمانه این است که فردی که به میدان می رود و شهید می شود در راستای یک نیاز اجتماعی گام برداشته است و کسانی که سعی می کنند یاد و خاطره آنها را پاس بدارند نیز در همین راستا اقدام کرده و از اجر و مزد شهادت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت شهدا در حقیقت پاسخگویی به نیاز اصلی و روز جامعه است، ادامه داد: امروز ما نیازمند گرامیداشت مقام شهیدان هستیم، زیرا شهدا نیازی به این کار ندارند؛ کسانی که در این راستا گام برمی‌دارند در حقیقت توانسته اند یک توفیق بزرگی را نصیب خودشان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با تأکید بر اینکه امروز خدمت به شهدا نوعی خدمت به بشریت است، برای همکاری با ستاد کنگره شهدای استان قم در عرصه های مختلف اعلام آمادگی کرد و گفت: در حال حاضر کتاب هایی همچون «شیوه های همسرداری فرماندهان شهید»، «مقتل شهدای دفاع مقدس»، «سیره خانوادگی شهدای روحانی»، «بایسته های فرهنگی ایثار و شهادت» و «پر و بال های امام» را تدوین کرده ایم و آماده چاپ است؛ شاید یک یا دو عنوان کتاب دیگر را هم در همین زمینه به زودی بتوانیم تدوین و آماده انتشار کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: امسال در «ره توشه تبلیغاتی» خود نیز مقاله «بازخوانی سیره عبادی و معنوی شهدای دفاع مقدس» نوشته آقای نادم را به چاپ رسانده ایم.

وی با اشاره به لزوم فعالیت ستاد کنگره شهدا در فضای مجازی  اضافه کرد: امروز ظرفیت بسیار خوبی در زمینه فضای مجازی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم وجود دارد و حدود ۲ هزار طلبه به صورت تخصصی در این فضا به امر تبلیغ مشغول هستند، از این رو شما می توانید محتواهای خود را در اختیار آنها قرار دهید تا این موضوع را در محور تولیدات خود قرار دهند.

* گزارشی از فعالیت های ستاد کنگره شهدای استان قم
در ابتدای این دیدار، احمد حاجی زاده «رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم» به ارائه گزارشی از فعالیت های این کنگره پرداخت و گفت: درصدد آن هستیم که اقشار مختلف همچون ارتش، نیروی انتظامی، ورزشکاران، اصناف، جهاد و روحانیت را وارد این عرصه کنیم و هر کدام برای صنف خودشان محتوا آماده کنند.

وی با اشاره به مراسم رونمایی از تابلوهای شهری شهدا ابراز کرد: این تابلوها اسم و عکس به همراه کیو آر کد دارند که اطلاعات شهدا را به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می دهد؛ ما در قم در این زمینه پیشگام بوده ایم و برخی مسؤولان تأکید کرده اند که سایر شهرها نیز باید از قم الگوبرداری کنند.

حاجی زاده با بیان اینکه ما از فعالیت های خود برای شهدا راضی نیستیم و تلاش می کنیم به نقطه ایده آل برسیم، به تبیین فعالیت های کنگره شهدای استان قم در عرصه فضای مجازی پرداخت و ابراز کرد: در این زمینه یک ایده داشتیم و آن این بود که «لشکر حضرت قاسم(ع)» را با رویکرد فرهنگی و تولید و نشر محتوا در فضای مجازی تشکیل دهیم، اما این موضوع به دلیل کرونا عقب افتاده است و به زودی به مدد شهدا از ظرفیت جوانان در این فضا استفاده حداکثری خواهیم داشت.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.