مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید جهان آرا:

محرومیت زدایی از مناطق محروم باید در اولویت فعالیت گروه های جهادی باشد

تاریخ انتشار:
مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید جهان آرا در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: در کنار فعالیت های فرهنگی گروه های تبلیغی، توجه به محرومیت زدایی از مناطق محروم، باید از اولویت های کاری این گروه ها باشد.
محرومیت زدایی از مناطق محروم باید در اولویت فعالیت گروه های جهادی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام بدرخانی مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید جهان آرا، از گروه های ثبت شده در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما از فعالیت های صورت گرفته این گروه خبر داد.

حجت الاسلام بدرخانی با اشاره به اهداف تشکیل گروه تبلیغی جهادی شهد جهان آرا اظهار داشت: این گروه با هدف فعالیت های فرهنگی و محرومیت زدایی در مناطق محروم ایجاد شده است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید جهان آرا بیان کرد: فعالیت در مناطق محروم قم مشکلات خاص خودش را دارد و غالب هیات امنا مساجد در این مناطق با چنین کارهایی بیگانه هستند و طلبگی را در این معنا می‌کنند که نماز در مسجد خوانده شود و دیگر هیچ، اما بعد از دو سال فعالیت توانستیم با مشکلات این چنینی کنار بیاییم آن هم به خاطر حمایت های مردمی بود چون فعالیت های گروه را مردم دیده بودند و با تمام قوا از گروه و فعالیت های آن حمایت کردند.

وی در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و افزود: در بخش فعالیت های فرهنگی می توان به موضوعاتی چون؛ برگزاری جز خوانی ویژه نوجوانان در بوستان محله، برگزاری کلاس های حفظ قرآن برای نوجوانان محله اعم از دختر و پسر که 40 دختر و 70 پسر در این دوره شرکت کردند، تفسیر یک آیه کاربردی از قرآن کریم در مسجد بصورت روزانه، حمایت از نیازمندان محله که فقط در یک مورد با کمک های خیرین محلی 50 میلیون تومان بسته معیشتی تهیه شد و در اختیار 200 خانواده محروم و سرکشی به خانواده های شهدای مدافع حرم محله اشاره کرد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید جهان آرا حضور و فعالیت در فضای مجازی را امری مهم برشمرد و گفت: گروه تبلیغی جهان آرا با شیوع بیماری کرونا برآن شد در قسمت فضای مجازی کانال مسجد محله را در شبکه های اجتماعی راه اندازی و اخبار مربوط به مسجد، محله و محتوای فرهنگی را در آن بارگزاری نماید.

حجت الاسلام بدرخانی با اشاره به موضوع شیوع ویروس کرونا در یک سال و نیم اخیراظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در یک سال ونیم گذشته شناسایی اهالی محله بصورت خانه به خانه انجام گرفت و همین امر کمک به سزایی در برنامه ریزی داشت و در 4 مرحله مختلف کمک های مردمی در بحث مواسات انجام شد که مبلغی بالغ بر 20 میلیون تومان جمع آوری و با شناسایی خانواده های مبتلا به کرونا، حمایت های مادی و معنوی از ایشان صورت گرفت.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.