مدیر کل تبلیغ عمومی:

تبلیغ دین از مهمترین رسالت های حوزه علمیه

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه گردهمایی مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی ویژه ماه محرم با محوریت «مسئولیت اجتماعی» ۱۴۰۰ اظهار داشت: از مهمترین رسالت های حوزه های علمیه تبلیغ دین و هدایت جامعه بشری می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه گردهمایی مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی ویژه ماه محرم نکاتی را درخصوص مساله تبلیغ بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال در ابتدای سخنان خود، پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم، ماه سوگواری سید و سالار شهیدان را تسلیت گفت و بیان کرد: از عموم مبلغان خواهر و برادر و دست اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری، کمال تشکر و تقدیر را دارم.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: تبلیغ در اسلام از جایگاه بسیار ارزشمند و مهمی برخوردار است. "تبلیغ" موضوع رسالت انبیای الهی و مهمترین بخش آن تبلیغ معارف دینی، هدایت انسان ها و مقابله با انحرافات بوده و هم اکنون نیز از مهمترین رسالت حوزه های علمیه تبلیغ دین و هدایت آحاد جامعه و مقابله با مفاسد عقیدتی و اجتماعی می باشد.

وی در ادامه مطالب خود افزود: فرصتی که در ایام و مناسبت های تبلغی خصوصاً ماه محرم و پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت ترویج و تبلیغ معارف دینی مهیا شده است در طول تاریخ کم نظیر و شاید بی نظیر باشد لذا مبلغان محترم از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کمال با بیان این که شعار محرم امسال مسئولیت پذیری اجتماعی با محوریت بحران جمعیتی کشور مطرح شده است گفت: امیدواریم مبلغان در جمع مخاطبان خود نسبت به مسئولیت اجتماعی آنان و مسئولین در عرصه های مختلف از جمله بحران کاهش جمعیت در کشور توجه دهند تا نسبت به مقابله با این بحران آگاهی لازم بوجود آید.

مدیرکل تبلیغ عمومی گفت: رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی در موضوع تبلیغ، تبلیغ حضوری و سنتی می باشد و حمایت از فعایت های مجازی در اولیت بعدی قرار دارد، لذا مبلغان همت خود را نسبت به تبلیغ حضوری و سنتی افزایش دهند.و از طریق ارتباط گیری با مخاطبان نسبت به گسترش و تعمیق و باورهای دینی و مقابله با انحرافات عقیدتی و اجتماعی اقدامات بایسته ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: مبلغان بعد از دریافت حکم و به محض حضور در منطقه تبلیغی، حضورشان را به نهادهای تبلیغی منطقه اعلام و بعد از اتمام فعالیتها، گزارش کامل خود از فعالیت های انجام شده را در سامانه های مربوطه ثبت نموده و پیگیر تایید آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کمال بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری، تاکید کرد و گفت: مبلغان محترم دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی که از ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا اعلام شده است را به صورت کامل؛ از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، برگزاری مراسم در فضای باز و ... رعایت نمایند. 

وی "جلب مشارکت مردمی" را امری مهم در پیشرفت فعالیت های فرهنگی برشمرد و گفت: از ارکان موفقیت در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی حضور و مشارکت عموم افراد جامعه در آن فعالیت ها می باشد. تجربه میدانی (خصوصاً ایام دهه اول محرم) ثابت کرده است هر زمان مردم پای کار بودند فعالیت های تبلیغی با موفقیت بیشتری همراه بوده است.

مدیر کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی استمرار در تبلیغ و بکارگیری مناسب از ابزار نوین و فضای مجازی را به منظور تحقق تبلیغ تربیت محور ضروری دانست.

وی در پایان امید بخشی به آحاد جامعه و مقابله با یاس و ناامیدی مخاطبان را در حال حاضر با توجه به سرمایه گذاری دشمنان انقلاب اسلامی و القای ناکارآمدی نظام، یکی از وظایف بسیار پر اهمیت مبلغان دانست.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.