معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

موقف پیشگیری بهترین زمان برای فعالیت های تبلیغی

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه نشست صمیمی مبلغان فعال در منطقه پردیسان اظهار داشت: بهترین زمان برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی، موقف پیشگیری می باشد، در موضع درمان عمده فعالیت ها دچار شکست خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه نشست صمیمی مبلغان فعال در منطقه پردیسان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن خیر مقدم و خداقوت به مبلغان فعال در منطقه پردیسان، اظهار داشت: بحث مساله محوری مفهومی است که مولفه های متعدد و زیادی زیرمجموعه آن وجود دارد و در امر تبلیغ و مباحث فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: مدت 14 سال است که موضوع "مساله محوری" در دستور کار دفتر تبلیغات اسلامی قرار گرفته است. رهبر معظم انقلاب در اشاره به همین رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی، در یکی از سخنرانی های خود فرمودند: ما خوشحالیم بحث مساله محوری در حوزه علمیه شروع شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در دیدار مدیران دفتر تبلیغات اسلامی با حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله) در سال 1397 ایشان در بخشی از سخنان خود به موضوع مساله محوری پرداختتند و آن از موضوعات مهم در امر تبلیغ برشمردند.

حجت الاسلام روستاآزاد بر ضرورت توجه به بحث مساله محوری در امر تبلیغ تاکید و گفت: اگر موضوع مذکور در ادبیات گفتاری و عملیاتی تبلیغ وارد شود شاهد تغییرات مثبت در این عرصه خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به "پیشگیری" در آسیب های اجتماعی اظهار داشت: بهترین زمان برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی، موقف پیشگیری می باشد، اینکه بتوانیم در موضع درمان در عرصه تبلیغ کارگر و مفید باشیم یک امر خوبی است اما عمدتا موفقیت ها در این موضع کم، اما در حوزه پیشگیری توفیقات بیشتری نصیب مبلغان می شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: به عنوان مثال آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان برای گرفتار نشدن در دام اعتیاد به مراتب موثر تر از فعالیت طلاب برای درمان معتادین است.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.