معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

نقش سازندۀ خوف و رجا در مسیر فعالیت های فرهنگی و اداری

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه شورای اداری این معاونت اظهار داشت: در امور فعالیت های فرهنگی و اداری توجه به دو فضیلت "خوف و رجا" می تواند نقش سازنده ای را در موفقیت کار و فعالیت ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه شورای اداری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مدیران این معاونت در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن خیر مقدم و خداقوت به همکاران در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: از تلاش ها و زحمات مجاهدانه و ارزشمند شما مدیران گرامی کمال تشکر را دارم و از خداوند متعال برای شما طلب خیر و برکت را مسألت می نمایم.

وی در ادامه مطالب خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص کسب علم و آموزش آن به دیگران اظهار داشت: در کتاب شریف کافی از امام صادق (ع) نقل شده است که مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما، فقيلَ: تَعَلَّمَ للّه‏ِِ، وعَمِلَ للّه‏ِِ، وعَلَّمَ للّه‏ِِ. هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا [به آن] عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها از او به بزرگى ياد شود و گفته شود: براى خدا آموخت، براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: حسب این فرمایش نورانی افراد شاغل در امور اداری از علم آموزی و تعلیم آن مستثنی نخواهند بود. باید بخشی از وقت خود را برای این امر مهم قرار دهیم.

دکتر روستاآزاد بیان کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی از مرحوم علامه طباطبایی سوالی در خصوص اینکه چرا از سوره یس در روایت به قلب قرآن نامیده شده، آمده است علامه طباطبایی فرمودند ما نیز این سوال را از استاد خود آیت الله قاضی پرسیدم و ایشان در جواب گفتند به خاطر آیه پایانی این سوره که خداوند می فرماید: فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ.

وی با اشاره به جایگاه رفیع و بلند مرتبه "ملکوت آسمان ها" برای اهل علم اظهار داشت: کلمه "مُلک" یعنی ظواهری که انسان می تواند با چشم خود آن را مشاهده کند اما "ملکوت" یعنی باطن کل اشیاء و جایگاه رفیعی است که خدواند متعال از آن آگاه است، افرادی که برای خدا علم می آموزند و جهت کسب رضایت او علوم را به دیگران تعلیم می دهند، در چنین جایگاه رفیعی اسم آنان برده خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی توجه به دو فضیلت "خوف و رجا" را در فعالیت های فرهنگی و اداری، امری مهم برشمرد و گفت: در امور فعالیت های فرهنگی و اداری توجه به دو فضیلت "خوف و رجا" می تواند نقش سازنده ای را در موفقیت کار و فعالیت ها داشته باشد. این دو فضیلت گرچه در مسائل فردی نمود بیشتری داشته است اما در مسایل اجتماعی به خصوص در فعالیت های اداری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.