معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

"مدل سازی" نیاز ضروری فعالیت های فرهنگی و تبلیغی

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در بازدید از مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع انسانی و مالی در حوزه تبلیغ، راهی جز "مدل و روش سازی" برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن خداقوت به مدیران مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق بیان کرد: این مرکز توانسته است فعالیت های خوبی در زمینه عملیاتی سازی ایده های برتر مبلغان داشته باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اغلب طلاب و مبلغان ذهنیت مثبتی به فضای کسب و کار نداشته و ورود به این عرصه را از عوامل اختلال در روند تحصیل و تبلیغ خود می دانند. ضروی است که در این خصوص آینده نگری و مطالعه هایی درقالب نشست های علمی طراحی شود تا نقاط مبهم ورود به فضای کسب و کار و ادامه تبلیغ و تحصیل در کنار آن مشخص شود.

وی در ادامه افزود: پایداری و ماندگاری افراد در امر تبلیغ امر بسیار مهمی است، نبود بوجه کافی و تضمین شغلی یکی از آسیب های جدی است که امر مذکور را مورد هدف قرار داده است. مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق می تواند با برنامه های آموزشی برای مبلغان و ایجاد انگیز و شور نشاط در طلاب و عملیاتی کردن ایده های خلاقانه آنان، این آسیب را برطرف کرده تا مبلغان در کنار تحصیل به فعالیت های تبلیغی خود به صورت مستمر ادامه دهند.

دکتر روستا آزاد تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع انسانی و مالی در حوزه تبلیغ، راهی جز "مدل و روش سازی" برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در عرصه های مختلفی چون؛ دانش آموزی، مناطق مشترک، کودک و نوجوان و ...  وجود ندارد. این امر باید هرچه سریعتر اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت بالای تعامل و همکاری در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به ظرفیت بالای تعامل و همکاری این آمادگی را دارد که مبلغان فعال و دارای ایده را به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق معرفی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد گفت: استفاده مبلغان از حمایت های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی منافاتی با اسفاده از امکانات موجود در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت ندارد و با توجه به اینکه جذب و تشکیل پرونده تبلیغی طلاب در دفتر تبلیغات اسلامی چه به صورت عمومی و چه به صورت تخصصی توسط یک اداره جذب و تشکیل پرونده، صورت می گیرد می توان تمهیداتی انجام داد تا طلاب و مبلغان از ابتدای امر با مرکز ملی نوآوری و خلاقیت آشنا و به سمت آن سوق داده شوند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.