طی جلسه ای به صورت مجازی برگزار شد؛

نشست هم افزایی اداره کل تبلیغ تخصصی با حوزه های علمیه خواهران استان مازندران

تاریخ انتشار:
نشست هم افزایی اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مدیران و معاونان و مدارس حوزه های علمیه خواهران استان مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست هم افزایی اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حوزه های علمیه خواهران استان مازندران، با حضور 35 نفر از مدیران حوزه علمیه خواهران این استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آقای اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ابتدای مطالب خود به معرفی معاونت های آموزش، پژوهش، رسانه و هنر و معاونت فرهنگی و تبلیغی پرداخت.

آقای جعفری اظهار داشت: اداره کل تبلیغ تخصصی از سال 1398در پی آموزش تخصصی در حوزه های علمیه در خصوص بکارگیری از مهارت های علمی مبلغان متخصص در امر تبلیغ ایجاد شده است.

مدیرکل کل تبلیغ تخصصی بیان کرد: امروزه مسائل اجتماعی فراوان و پیچیده در جامعه وجود دارد ولی متاسفانه فعالان ما از جنبه علمی و مهارتی از تخصص بالا برخوردار نیستند. ما باید استعدادهای خود را شناسایی کرده و بر اساس مدل های مطلوب که طراحی می کنیم کارکرده های اجتماعی آن را ارتقا دهیم. 

وی در ادامه افزود: اهداف عمده و کلان تبلیغ تخصصی این است که بتواند این ظرفیت را ایجاد کند و مدل های مطلوب برای توسعه فعالیت ها را داشته باشیم و این ظرفیت در کل کشور فعال شود. در طی دو سال از تاسیس اداره کل تبلیغ تخصصی برای 2000 طلبه در 40 رشته تخصصی تشکیل پرونده داده شده است. 

آقای جعفری گفت: متاسفانه در امر تبلیغ تخصصی از ظرفیت بسیار بالای خواهران به جهت محدودیت هایی که تصور می شود استفاده نشده است. این درحالی است که در بسیاری از حوزه ها منشا و مخاطب اصلی فعالیت اجتماعی، جنس زنان در جامعه هستند و بهترین کنشگران در این حوزه ها نیز خواهران طلبه می باشند.

مدیرکل تبلیغ تخصصی اظهار داشت: امیدواریم با همت مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان مازندران نسبت به ارتقا سطح کمی و کیفی کارکردهای اجتماعی بانوان موثر باشیم.

وی بیان کرد: تلاش کرده ایم هر آنچه از یک عالم دینی مردم توقع دارند بعنوان فعالیت علمی و دانشی در حوزه های مختلف از قبیل آسیب های اجتماعی، تعمیق و باورهای دینی، اخلاقی و تربیتی را در تبلیغ تخصصی پوشش دهیم و اگر هم نیاز باشد می توانیم تخصص جدیدی را تاسیس نمائیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قائمی مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: حوزه علمیه به معنای عام از دیربار در مازندران فعال بوده و در حال حاضر قریب به 6000 طلبه، استاد و پژوهشگر خواهر در 22 مدرسه در حال تحصیل و فارغ التحصیل در سطوح 2 و 3 و 4 مشغول به فعالیت و تحصیل و تحقیق و پژوهش می باشند.

وی در ادامه به رشته های تخصصی موجود در حوزه های علمیه مازندران اشاره کرد و افزود: رشته های قرآن و تفسیر، فقه خانواده و کلام اسلامی از جمله رشته های تخصصی موجود در حوزه های علمیه استان مازندران بوده و فعالیت های مدارس علمیه در دو حوزه عمومی و تخصصی بر اساس اسناد بالادستی طراحی، برنامه ریزی و در حال عملیاتی سازی می باشند. 

همچنین در ادامه این نشست مجازی حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی بیان کرد: فعالیت تاثیر گذار برای گروه های تبلیغی، پروژه محوری بوده که در بازه زمانی سه ماهه تا دوساله برنامه های اجمالی و تفصیلی و عناصر موثر را بیان می کند. در کمیته بررسی طرح ها و پروژه های تبلیغی بررسی می شود. در بحث پروژه محوری عرصه های تخصصی مختلف در کنار هم قرار داده می شوند تحت یک پروژه و در یک فعالیت جمعی در بازه زمانی میان مدت با مخاطب خاص وارد عملیات می شوند.

گفتنی است در این جلسه موضوعاتی چون؛ مسئله هدایت گری درحوزه تبلیغ، مقتضیات محیطی و زمانی شناسایی و فضاسازی آن و در هدایت گری مبلغه ها، مورد برسی قرار گرفت تا با همکاری اداره کل تبلیغ تخصصی و حوزه علمیه خواهران استان مازندران اقدامات لازم صورت گیرد.

شایان ذکر است در پایان این نشست مجازی، حجت الاسلام حامد ملکی رئیس اداره جذب تبلیغ تخصصی، خانم پورمهدی مدیر مرکز عالی تخصصی سطح  4 بابل، خانم طبری مدیر مدرسه علمیه شهید مطهری تنکابن، خانم روحانی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل و خانم مهربان مدیر مدرسه علمیه خواهران آمل به ارائه پیشنهادات و راهکار در حل مسائل تبلیغ تخصصی پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.