مدیر گروه تبلیغی یاوران انقلاب؛

افرادی که نیت نصرت دین الهی را دارند وارد عرصه تبلیغ شوند

تاریخ انتشار:
سمیه صفری مدیر گروه تبلیغی "یاوران انقلاب" اظهار داشت: توصیه می کنم کسانی که دغدغه مند هستند و برایشان مهم است که باری از دوش انقلاب بردارند و خدمتی به اسلام کنند اگر واقعا هدفشان نصرت دین الهی است وارد در این عرصه حوزه و تبلیغ شوند.
افرادی که نیت نصرت دین الهی را دارند وارد عرصه تبلیغ شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، سمیه صفری مدیر گروه تبلیغی یاوران انقلاب و از مبلغان فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن گزارشی از فعالیت های تبلیغی گروه خود از ضروت حضور بانوان در عرصه تبلیغ سخن گفت.

متن این مصاحبه را با هم می خوانیم:

خیلی خوش آمدید ابتدا خودتان را معرفی نمایید و در مورد ورود به حوزه مطالبی دارید بفرمایید.

سمیه صفری هستم متولد 1361 اوایل جنگ و فتح خرمشهر در  شهر وراوی استان فارس به دنیا آمدم اما از کودکی ساکن شیراز شدیم، تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه تربیت معلم علوم قرآنی شیراز خواندم که در همان دوران با آقای کریم نژاد که طلبه پایه 4 حوزه بودند ازدواج کردم و در سال 1384 به قم مهاجرت کردیم. سال 1385 در آزمون ورودی جامعه الزهرا و موسسه معصومیه رو شرکت کردم و هردو را قبول شدم، اول وارد جامعه الزهرا شدم و سپس به مؤسسه معصومیه رفتم.

صاحب چند فرزند هستید؟
4 فرزند دارم که همه دختر هستند اولین فرزند متولد 83 ( 18 سال) دومی 85 ( 15سال) سومی 92 ( 8 سال) چهارمی 95 ( 5 سال).
photo_2021-11-28_07-19-12.jpg

تبلیغ را از چه زمانی شروع کردید؟
از سال 1384 که همراه همسرم به تبلیغ می رفتم تبلیغ را شروع کردم و به اندازه ی اندوخته هایم به دیگران آموزش می دادم.

از چه زمانی با دفتر تبلیغات اسلامی آشنا شدید و به صورت مبلغ تشکیل پرونده دادید؟
تقریبا آشنایی من از زمانی بود که همسرم از دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان مبلغ به مناطق مختلف اعزام می شد اما از سال 1394 به صورت رسمی تشکیل پروند دادم و برای موفقیت در فعالیت های تبلیغی و گسترش آن،  گروه تبلیغی را با نام "یاوران انقلاب" ایجاد کردیم، دلیلی اصلی انتخاب این اسم یاور انقلاب بودن در مسائلی است که ما خانم ها توانایی ایجاد آن ها داریم. در واقع متأثر از دستورات رهبری به بانوان در عرصه ی کمک به پیشرفت انقلاب اسلامی می باشد. 

آیا نیاز است با وجود تعداد بالای مبلغین آقا، خانم ها وارد عرصه تبلیغ شوند؟
سوال من این است که آیا مشکلات بانوان را خانم ها بهتر می دانند یا آقایان؟ وقتی خانمی در مباحث دینی چه مباحث اسلامی مسلط باشد، قطعا اثرات بالاتری برای بانوان دارد تا آقایان. از طرفی ارتباط مخاطب خانم با خانم راحت تر است تا مبلغان آقا. بانوان مسائل و مشکلات زندگی شان را راحت تر به یک خانم می گویند تا به یک آقا . برای همین درخواست ها از طرف بانوان برای پذیرش مبلغات توانمند، خیلی بیشتر است. به عنوان مثال همسر من می گوید وقتی شما همراه من در تبلیغ هستید فعالیت من بسیار کم می شود و نسبت به مخاطبان خانم شما موفق تر هستی.

 
وارد عرصه فعالیت های اداری هم شده اید، مطلبی اگر دارید بفرمائید. 
از سال 90 به صورت رسمی و با درخواست مرکز مدیریت وارد کار اداری شدم آن موقع هنوز سطح 2 را نگرفته بودم کار ما این بود که برای اساتید و مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور، دوره های ویژه آموزشی تربیت مبلغ و مربی برگزار می کردیم، بعد از فرزند سومم و به خاطر سفر همسرم به استان فارس مجبور به استعفا از کار مرکز مدیریت خواهران شدم. و بعد از بازگشتم به قم، جامعه المصطفی درخواست همکاری داشتند به عنوان کارشناس علوم قران آن جا فعالیت داشتم و از سال 1394 در همان جا  ادبیات فارسی  داشتم، تاریخ و مباحث احکام و ... تدریس می کردم .

از چه زمانی وارد دفتر تبلیغات اسلامی  شدید؟
بعد از فرزند چهارم و با پیشنهاد دفتر تبلیغات اسلامی از سال 96 تا 98 در موسسه آموزشی حوزوی معصومیه خواهران مشغول به فعالیت اداری در این مجموعه شدم. بعد از آن با عنوان کارشناس اعزام مبلغ و گروه های تبلیغی خواهران به معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی انتقال پیدا کردم که هم اکنون نیز در این سمت مشغول هستم.

در چند ساعتی که در خانه حضور ندارید آیا از نقش مادری و همسری خود کم می گذارید؟
 اولویت بنده در هر زمانی خانواده من می باشد و هر زمان که احساس کنم فعالیت های من ضرری بر نقش مادری و همسر بودن من ایجاد می کند به طور قطع آن فعالیت را حذف خواهم کرد. با تقسیم کار بین فرزندانم و کمک گرفتن از آنها چه در زمینه کارهای خانه و چه در فعالیت های تبلیغی توانسته ام هم در خانه و هم در محل کار خود موفق باشم. این مواردی که گفته شد باید عرض کنم همسر بنده در استان سیستان و بلوچستان شاغل می باشد و علاوه بر وظیفه مادری بنده نقش پدر را نیز در خانه بر عهده دارم.

تا کنون شده است فرزند شما به زبان بگوید و اظهار ناراحتی کند از اینکه پدر نیست یا مادر نیست؟
این که پدر در خانه نیست را به زبان می گویند البته ما هر روز تماس هایی را داریم اما خب بالاخره این ناراحتی را دارند و ما تلاش می کنیم با ایجاد فعالیت هایی این دوری و ناراحتی را کمتر احساس کنند، اما در خصوص چند ساعت نبودن من در خانه گله مند نیستند چون تمام نیاز های آن ها را برطرف می کنم و خود آنان می دانند که اگر نیاز باشد من به خاطر آنان حاضر هستم تمام فعالیت های خود را تعطیل نمایم.

به عنوان سرگروه تبلیغی "یاوران انقلاب" از فعالیت گروهتان اگر توضیحی دارید بفرمائید.
گروه تبلیغی یاوران انقلاب  در بحث کودک و نوجوان در مدارس و مجتمع های مسکونی هم برای مادران هم برای کودکان برنامه های آموزشی و مناسبتی برگزار می کند با همکاری با سایت تبیان موضوع واسطه گری در امر ازدواج را پیگیر هستیم. این گروه اصل فعالیت خود را در عرصه خانواده  با موضوعاتی چون برگزاری کلاسهای آموزشی و کارگاه های مهارت افزایی ویژه کودک و نوجوان، جوانان و بانوان و مهارت آموزی به دختران و مادران در حیطه مشاغل خانگی و کسب درآمد قرار داده است.

photo_2021-12-26_10-17-58.jpg

آیا برای فعالیت های تبلیغی خود با موانعی برخورد کرده اید؟
این کاغذ بازی های اداری و عدم همراهی ادارات با همدیگر مانع بزرگی است. البته  وضع در بعضی ادارات خیلی بهتر شده و می توان گفت از نقاط قوت معاونت فرهنگی  دفتر تبلیغات همراهی و همکاری با مراکزی است که نیاز به مبلغ دارند چه استان قم چه دیگر استان ها.

یکی از بزگترین معضلاتی که ما داریم بحث ایاب ذهاب مبلغات است، بعضی خواهران مبلغه وسیله نقلیه دارند که به صورت جهادی برای رفت و آمد به مکان های تبلیغی خود از آن استفاده می کنند اما بعضی از بانوان وسیله نقلیه ندارند و همین هزینه های بالا مانع فعالیت بانوان شده است.

از موانع اصلی خود رویکرد مبلغین است که باید ببینیم وقتی که آمدیم، حوزه، وظیفه ای بر دوش داریم متاسفانه گاهی بعضی از مبلغین فقط نگاه می کنند کجا هزینه پرداخت می شود همان جا را برای فعالیت خود انتخاب می کنند. این نگاه غلط است و نباید نگاه ما مادی باشد، شعار نیست و شعار نمی دهم بنده هر چه دارم فقط مدیون فعالیت های جهادی خود می دانم که هیچ نیت مادی در آن نبوده است.

آیا توصیه می کنید بانوان وارد حوزه و فعالیت های تبلیغی شوند؟
توصیه می کنم کسانی که دغدغه مند هستند و برایشان مهم است که باری از دوش انقلاب بردارند و خدمتی به اسلام کنند اگر واقعا هدفشان نصرت دین الهی است وارد در این عرصه حوزه و تبلیغ شوند و با توجه به آیه 7 سوره محمد؛ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْقطعا، خداوند متعال قطعاً از افرادی که دین او را یاری کنند، حمایت خواهد کرد. 

دیدگاه‌ها

نسرین حاجی لو 18:19 - 1400/10/06

خانم صفری عزیز موفق باشید ان شاءالله

محمد حسین 20:17 - 1400/10/06

عالی بود احسنت

مبلغ 22:19 - 1400/10/06

خیلی خوبه که بالاخره زنان حوزوی و فعال هم مورد توجه قرار گرفتند درحالی که اکثرا فعالیت‌ها و زحمات آنان بیشتر است با وجود نقش مادری و همسری و خانه داری و فعالیت‌های دیگر.... لطفا مصاحبه با مبلغین فعال بانو را بیشتر بگذارید.

نواب صفری 14:26 - 1400/10/09

خیلی تاثیر گذار بود

معصومه اکبری 14:26 - 1400/11/26

خانه‌ی سبز محله شهرک امام حسن ع مسجد امام حسین ع از مباحث تبلیغی خانم صفری در حوزه‌ی تربیت جنسی فرزندان بسیار راضی هستیم .بسیار مباحث ایشون کاربردی و بروز وایرانی واسلامی می باشد.ایشون یک مبلغ به معنای واقعی جهادی وایثارگر هستند. کسانی که در کارگاههای تربیتی ایشون ( تربیت فرزند و همسر داری)شرکت میکنن بسیار راضی هستند. هر محله اگر یه مبلغ حرفه ای وخانم مثل ایشون داشته باشه خیلی از معضلات واسیبهای اجتماعی و فرهنگی در اون محل مرتفع میشود . خدا امثال این خانم رو زیاد کنه وبرای انقلاب اسلامی حفظ کنه...

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.