به همت مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی؛

دوره «مهارت های عملی در پرورش اخلاقی و معنویِ متربیان» برگزار می شود

تاریخ انتشار:
مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی و مقابله با جریان های انحرافی «دوره مهارت های عملی در پرورش اخلاقی و معنویِ متربیان» را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی و مقابله با جریان های انحرافی «دوره مهارت های عملی در پرورش اخلاقی و معنویِ متربیان» را برگزار می کند.

اکثر مردم می دانند که از نظر اخلاقی چه عملی خوب و بد است، حتی برخی از دانشجویان رشته اخلاق، شناخت دقیق‌تری از فضائل و رذائل اخلاقی دارند؛ ولی آیا این شناخت، آنها را به رعایت اخلاق، پای‌بندتر کرده است؟ مشکل کجاست که فردی آموزه‌های اخلاقی را می‌داند؛ ولی نمی‌تواند به خوبی‌ها پایبند باشد و از بدی‌ها اجتناب نماید؟
آگاهیِ به مطالب اخلاقی، غیر از رشد اخلاقی است و فرد باید مهارت بکارگیری اخلاق را کسب کند و به تعبیر دیگر مهارت‌های اخلاقی زیستن و اخلاقی عمل کردن را به دست آورند.

کارگاه آموزشی «مهارت های عملی در پرورش اخلاقی و معنویِ متربیان» به مربیان و مشاوران دینی این امکان را می دهد تا با شیوه های عملیاتی سازی اخلاق در مخاطبان خود آشنا شده و بتوانند بر اساس روش و الگوی ارائه شده در معارف اهل بیت (علیهم السلام) از جمله صحیفه سجادیه، مهارت کاربست اخلاق در زندگی و ارتقاء سلامت معنوی را به مخاطبان خود آموزش دهند.

طی این دوره، مخاطب علاوه بر مرور دیدگاه های علمی در باور اخلاقی ؛ چهار مهارت شناخت تعارضات معنوی، اولویت یابی، خود تربیتی و خود سنجی را فراگرفته و نسبت به پیاده سازی آنها در مخاطبان در موضوعات فنون افزایش تاب آوری و بخشایشگری و کاهش اضطراب، کبر و حسد.....تجربه عملی کسب خواهد کرد.

شایان ذکر است عموم طلاب (خواهران و برادران) دارای سطح سه با اولویت دانش پژوهان رشته اخلاق و مبلغین تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی درحوزه اخلاق، مشاوره و تربیت دینی کودک و دانش آموزی مجاز به شرکت در این دوره مهارتی می باشند.

گفتنی است ظرفیت ثبت نام محدود بوده و اولویت با کسانی می باشد که زودتر ثبت نام کنند، شروع دوره نیز متعاقبا اعلام می گردد.

علاقه مندان جهت شرکت در این دوره مهارتی می توانند تا تاریخ 6 اسفند ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت مرکز آموزش های کاربردی به نشانی el.balagh.ir اقدام نمایند.

1111111_6_2_1_0.png

nhyy_2.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.