معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

ورزش همگانی ضامن نشاط اجتماعی و سلامت جامعه می باشد

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد در جلسه دیدار با رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور بیان کرد: نشاط اجتماعی و سلامت جسمانی افراد یک جامعه منوط به ایجاد زیرساخت ها و آگاهی بخشی نسبت به موضوع ورزش همگانی می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور با حجت‌الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دیدار وبر ضرورت ورزش همگانی در کشور تاکید کرد.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین روستاآزاد با اشاره به آمارهای رسمی در خصوص کم تحرکی در جامعه اظهار داشت: آمارهای رو به افزایش "کم تحرّکی" در جامعه زنگ خطر هم برای مسئولین و هم برای افراد جامعه می باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به سمت سالمندی می باشد به صورت طبیعی آمار کم تحرکی در کشور افزایش پیدا می کند که اگر فکر اساسی جهت گسترش ورزش همگانی در کشور صورت نپذیرد در چند سال آینده شاهد یک جامعه سالخورده و جمعیت دارای بیماری های جسمی خواهیم بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در ایجاد و گسترش فرهنگ ورزش همگانی و استفاده از ظرفیت مبلغان، در قدم اول باید این موضوع در میان حوزویان و مبلغان نهادینه شده و در گام بعد این اهمیت از طریق مبلغان به مخاطبان آنان انتقال یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روستاآزاد، توجه دولت به حمایت از زیرساخت های مرتبط با ورزش همگانی را عامل اصلی در گسترش فرهنگ ورزش دانست و بیان کرد: بخشی از اهمیت موضوع به توجه و حمایت دولت از زیرساخت های مرتبط با ورزش همگانی برمی گردد.

وی با اشاره به عدم فضاهای مورد نیاز در سطح کشور برای فعالیت ورزشی، اظهار داشت: زیرساخت های شهری برای ورزش همگانی به شدت محدود و دربسیار از مناطق کشور مفقود می باشد. در کشورهایی که ورزش همگانی دارای اهمیت بوده، موضوع زیرساخت های آن مورد توجه مسئولین آن کشور قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه مطالب خود گفت: همچنان که برای بهبود وضعیت زندگی آسیب دیدگان اجتماعی مانند معتادین، زیرساخت های مختلف و ساختارهای متعدد فراهم شده است، باید توجه به ورزش همگانی و اقتضائات آن نیز مد نظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روستاآزاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، به دوش کشیدن بار انقلاب را بر عهده جوانان این کشور نهاده است. اگر جوانان دچار "کم تحرّکی" باشند قطعاً در آینده با مشکلات جسمانی روبرو شده و وظیفه خطیر حفاظت از انقلاب اسلامی بر زمین خواهد ماند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.