رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور:

منابر دینی مهمترین جایگاه برای فرهنگ سازی ورزش همگانی

تاریخ انتشار:
افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور در جلسه با معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: منابر دینی مهمترین جایگاه برای فرهنگ سازی ورزش همگانی در سطح کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور با حجت‌الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دیدار و بر ضرورت ورزش همگانی در کشور تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور ضمن ارائه آمار کم تحرکی در کشور اظهار داشت: با گسترش تکنولوژی در دو دهه اخیر، کم تحرکی بین افراد جامعه افزایش یافته است. آمار رسمی بیانگر این است که در سال ۱۳۹۶ میانگین کم تحرکی در کشور به عدد ۵۶ درصد کل جمعیت رسیدده است، در این بین بانوان متاسفانه سهم ۶۴درصد آمار فوق را به خود اختصاص داده اند.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور در ادامه مطالب خود افزود: مرکز ملی آمار در سال ۹۶ میزان فعالیت های ورزشی مردم را ۵۱درصد مطرح کرده است که این آمار در سال ۱۳۹۹ به عدد ۴۶درصد تنزّل پیداه کرده است. 

ملایی با اشاره به طراحی های غلط در خصوص شهر و ساختمان سازی، این موارد را از موانع ورزش همگانی در کشور دانست و گفت: فضای شهر ها و نحوه ساختمان سازی که هم اکنون در جامعه صورت می پذیرد خود یک مانع جهت ایجاد ورزش همگانی در سطح کشور می باشد. این روش توسعه شهری در دراز مدت پیامدهای خطرناکی در حوزه سلامت و تندرستی افراد جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: آمار رسمی وزارت بهداشت در میزان مرگ و میر در کشور نشان می دهد ۸۲درصد از مرگ میر، مستقیم یا غیر مستقیم با بیماری های غیرواگیر، کم تحرکی و مسائل تغیه در ارتباط می باشد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور با اشاره به اصل سوم قانون اساسی، اهمیت به سلامت افراد جامعه را وظیفه مسئولین کشور دانست و بیان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعد از اصل اول که ضرورت نظام اسلامی را مطرح می کند، در اصل سوم برای بقای این نظام به موضوع تربیت بدنی و آموزش و پرورش رایگان اشاره دارد.

ملایی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم آثار و پیامدهای خطرناک کم تحرکی را کاهش دهیم باید در حوزه های مختلف اتفاقات جدیدی رخ دهد، به عنوان مثال وزارت ورزش و جوانان باید حمایت های خود را از ورزش حرفه ای به ورزش همگانی تغییر دهد، ما مخالف ورزش حرفه ای نبوده و نیستیم ولی اعتقاد داریم که اعتدال در رویکردهای ورزشی تضمین سلامت ملی را محقق خواهد کرد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور، آگاهی بخشی به افراد جامعه را در کاهش آمار کم تحرکی در کشور را امری مهم برشمرد و گفت: آگاهی بخشی عموم افراد جامعه در خصوص معضلات کم تحرکی، مهمترین راهکار می باشد. منابر دینی و اسلامی را می توان یکی از مهمترین جایگاه های این آگاهی بخشی نام برد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.