معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد:

اعزام ۸۰۰۰ مبلّغ دینی در ماه مبارک رمضان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به آمار مبلغین اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان افزود: مبلغین در حال ثبت نام در سامانه مربوطه می باشند، تعداد آنان تاکنون به ۷۰۰۰ نفر رسیده و در حال افزایش بوده و تخمین زده می شود که به 8000 نفر برسد.
اعزام ۸۰۰۰ مبلّغ دینی در ماه مبارک رمضان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری برنامه‌های ماه مبارک رمضان این نهاد حوزوی گفت: در دوسال اخیر به علت شرایط کرونا اعزام مبلغ کم شده، اما این کاهش کمتر از ۳۰ درصد بوده است؛ پیش از همه گیری کرونا حدود ۱۱ هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شدند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت آمادگی مبلغین ماه رمضان گفت: مجله ره‌توشه در موضوعات عمومی، خانواده، مناطق مشترک شیعه و اهل سنت شامل ۵۳ مقاله بوده که در سایت بلاغ به صورت رایگان منتشر شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: از دیگر اقدامات پیشینی تولید ویژه نامه با موضوع جهاد تبیین می‌باشد؛ مقالات و فایل‌های چندرسانه‌ای مرتبط با این موضوع  جمع آوری شده است.

وی گفت: تا کنون ۷ هزار نفر در سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود تا ۸ هزار نفر نیز برسند.

حجت الاسلام روستا آزاد افزود: نشست‌ها و کارگاه‌های علمی و تخصصی با موضوعات غیرت دینی، جهاد تبیین و مسئله جمعیت و سوژه‌های سخن با حضور اساتیدی مانند حجج اسلام پناهیان، قرائتی، نظری منفرد و آقای صالح قاسمی برگزار شد که حدود 8هزار نفر از مبلغان در آن شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت با اعزام مبلغان با تجربه‌تر و توانمند است، بیان کرد: اداره کل تبلیغ تخصصی در همین راستا تأسیس شده است و مبلغان متخصص، ذیل این اداره کل در رشته هایی مانند مشاوره خانواده، ارتباط با ناشنوایان و کم شنوایان و... ساماندهی می شوند؛ بخشی از اعزام مبلغان ماه رمضان از این افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان داشت: آن عزیزانی که در قالب گروه های تبلیغی و جهادی فعالیت دارند علاوه بر انجام فعالیت های معمول تبلیغی در مساجد، به اقداماتی همچون حضور در تفرج گاه ها، زندان ها و سایر اماکن اجتماعی و ارائه معارف دینی در این مکان ها می پردازند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ۲۳۰ نفر از مبلغان اعزام شده در ماه مبارک رمضان سال جاری از میان نخبگان و اساتید حوزه هستند؛ مبلغان نخبه از رتبه 5 تا رتبه ۷ سطح بندی شده اند که اساتیدی مانند حجج اسلام رفیعی، نظری منفرد، عباسی خراسانی و.. در رتبه ۷ قرار می‌گیرند؛ و یک شورا وظیفه رتبه بندی مبلغان را بر عهده دارد که بیش از 320 مبلغ نخبه برگزیده در دفتر تبلیغات دارای پرونده می باشند.  

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.