رئیس اداره آموزش استان ها مرکز آموزش های کاربردی خبر داد:

اردوی «آموزشی-زیارتی ملّاهای مکتبی بلوچستان و شرق کرمان» برگزار شد

تاریخ انتشار:
رئیس اداره آموزش استان ها مرکز آموزش های کاربردی خبر داد: به همت مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری شعبه جنوب شرق، اردوی «آموزشی-زیارتی ملّاهای مکتبی بلوچستان و شرق کرمان» برگزار شد.
ملاهی مکتبی

به گزارش خبرنگار بلاغ، سیدمحمد علیزاده موسوی رئیس اداره آموزش استان ها مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  از برگزاری اردوی «آموزشی-زیارتی ملّاهای مکتبی بلوچستان و شرق کرمان» با همکاری شعبه جنوب شرق، خبر داد.

علیزاده موسوی اظهار داشت: یکی از وظایف و رسالت های مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، آموزش روحانیون، مبلغان بومی و فعالان فرهنگی جهت اثربخشی بیشتر درحل مسائل عینی و مشکلات فرهنگی مناطق هدف می باشد. از این رو ضمن هماهنگی و همکاری با شعبه جنوب شرق، نیاز و کاستی های آموزشی ملاهای مکتبی بلوچستان و شرق کرمان شناسایی شده و اردوی آموزشی-زیارتی در شهر مقدس قم برنامه ریزی گردید.

رئیس اداره آموزش استان ها مرکز آموزش های کاربردی بیان کرد: در این اردو چهار روزه، 50 نفر از ملاهای مکتبی که در مناطق محروم و آسیب پذیر و فاقد روحانی مشغول به فعالیت های فرهنگی و مذهبی می باشند دعوت شدند، این مدعوین علاوه بر استفاده از فضای معنوی شهر مقدس قم با موضوعاتی چون «اخلاق در قرآن»، «آداب و تجارب تبلیغی»، «احکام کاربردی»، «ارتباط مؤثر»، «حل تعارض مردم»، «شناخت جریان های انحرافی فعال در استان محل فعالیت»، «آموزش کار با کودک و نوجوان» و... آشنا شدند.

وی در ادامه افزود: جلسه اول این اردو با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با موضوع «اخلاق در قرآن» برگزار گردید.

رئیس اداره آموزش استان ها مرکز آموزش های کاربردی گفت: حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن بیان مباحث اخلاقی برگرفته از قرآن، به چهار نوع رابطه «انسان با خدا»، «انسان با اولیا»، «انسان با مردم» و «انسان با خود» اشاره کرد و یکی از عوامل موفقیت در فعالیت های فرهنگی و تبلیغ دین را تواضع و فروتنی برشمرد.

مکتبی

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.