رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم تاکید کرد؛

قداست دفاع مقدس مرهون حضور روحانیون در جبهه‌ها

تاریخ انتشار:
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم اظهار داشت: قداست دفاع مقدس و همچنین فضای معنوی موجود در جبهه ها که باعث تقویت روحی رزمنگان می گردید متاثر از حضور طلاب و روحانیون در ایام دفاع مقدس بود.
قداست دفاع مقدس مرهون حضور روحانیون در جبهه‌ها بود

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، خدمت به فرهنگ شهادت را توفیقی از سوی خداوند برشمرد و اظهار داشت: خدمت در مسیر فرهنگ شهادت و انقلاب، یک رسالت الهی و توفیقی از جانب خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی با اشاره به اینکه قداست دفاع مقدس، مرهون حضور طلاب و روحانیون در جبهه ها بود، گفت: قداست دفاع مقدس و همچنین فضای معنوی موجود در جبهه ها که باعث تقویت روحی رزمندگان می گردید متاثر از حضور طلاب و روحانیون در ایام دفاع مقدس می باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: برگزاری خلاقانه و مبتکرانه نشست‌ها و مراسمات و نشر وصیتنامه‌های شهدا همراه با تحلیل آن‌ها سهم بسزایی در ترویج نقش روحانیت در دفاع مقدس دارد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تولیدات رسانه‌ای را اقدامی موثر در جهت تبیین حضور روحانیت در دفاع مقدس بر شمرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت فضای رسانه و لزوم بکارگیری مستندات از حضور طلاب در دفاع مقدس در این حوزه، مناسب است تولیدات رسانه ای توسط نیروهای هنری و متخصص در این عرصه تهیه و منتشر گردد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، برضرورت تبیین نقش و مشی طلبگی روحانیون در دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: با توجه به آمار 4000 شهید روحانیت درایام دفاع مقدس، تبیین نقش و مشی طلبگی روحانیون در جبهه ها یک امر ضروری بوده که باید به صورت تخصصی به آن پرداخت.

وی در ادامه حضور مبلغان در جبهه ها را موجب دگرگونی و تحول در نیروهای رزمنده برشمرد و افزود: حضور فعال روحانیت و نشر معارف دینی توسط آنان موجب دگرگونی و تحول در رزمندگان دفاع مقدس بوده و اذعان فرماندهان نظامی بر تاثیر بسزای حضور روحانیت در تقویت روحیه فداکاری و ایثار رزمندگان، شاهد بر این مدعا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به جایگاه علمی و تبلیغی خود می تواند در تبیین بعد علمی قداست دفاع مقدس و همچنین تشریح اقدامات طلاب و روحانیون در جبهه ها گام های موفقی را در این عرصه بردارد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه، پرونده تبلیغی اعزام به جبهه ی حجت الاسلام والمسلمین مصلحی توسط معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، جهت بازدید خدمت ایشان ارائه و یک نسخه از آن به وی اهدا گردید.

حیدر مصلحی

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.