توسط رئیس اداره تعاملات و همکاری ها مطرح شد؛

بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه شورای فرهنگی ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

تاریخ انتشار:
رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با شرکت در جلسه شورای فرهنگی ويژه سی و چهارمین سال ارتحال ملکوتی امام خمینی (س) که در محل موسسه نشر آثار حضرت امام در تهران برگزار شد به بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت.
بیان ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه شورای فرهنگی ویژه ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال رئیس اداره تعاملات و همکاری های معاونت فرهنگی و تبلیغی در جلسه شورای فرهنگی ويژه سی و چهارمین سال ارتحال ملکوتی امام خمینی (س) که در محل موسسه نشر آثار حضرت امام در تهران برگزار شد، شرکت کرد. در این جلسه که با حضور بیش از 20 نهاد فرهنگی تشکیل شده بود ؛ اقدامات و فعالیت های نهادهای فرهنگی در ایام ارتحال حضرت امام در حوزه معرفی شخصیت و سیره  معمار کبیر انقلاب اسلامی مورد بحث وبررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین کمال در این جلسه گفت: همه ما مدیون امام خمینی رحمت الله علیه هستیم و هر چه داریم از وجود پر برکت، زحمات و تلاش های آن امام راحل است. باید صراحتا اعتراف کنیم که نهادهای فرهنگی طی سالهای گذشته تاکنون نتوانستند رسالت خود را در جهت معرفی مطلوب شخصیت و سیره حضرت امام به نسل جدید و مقابله با شبهه افکنی ها دشمنان به خوبی ایفا نمایند. 

رئیس اداره همکاری های معاونت فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به بیان ظرفیت های متنوع و مختلف این نهاد پرداخت و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی با در اختیار داشتن ظرفیت گسترده  اعم از ظرفیت مبلغان و گروه های تبلیغی عمومی و تخصصی، مرکز آموزش کاربردی، نخبگان تبلیغی، معاونت فضای مجازی، مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات  دینی، تولید محتوا و ...  آمادگی دارد تا با هم فکری و هم افزایی موسسه نشر آثار، در حوزه  گسترش و نشر منظومه فکری حضرت امام، معرفی سیره و شخصیت ایشان همکاری مستمر داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: دشمنان کشور و انقلاب اسلامی سرمایه گذاری گسترده ای در جهت شبهه پراکنی علیه شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی با هدف آسیب زدن به اعتقادات دینی و انقلابی مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان  انجام داده اند لذا ضرورت دارد برای مقابله با آنها همکاری های مشترک فرهنگی و تبلیغی نهادها افزایش یابد و با همکاری و هم افزایی نهادهای فرهنگی، فعالیت های تخصصی جدی و مستمر دینی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: در تدوین و اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در حوزه معرفی شخصیت حضرت امام، باید از اجرای برنامه های صرفاً حاکمیتی پرهیز و به سمت مردمی سازی فعالیت ها حرکت نمائیم، همچنین باید از اجرای برنامه های سطحی زودگذر که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان «برنامه های ویترینی» اشاره نموده اند پرهیز شود.

رئیس اداره همکاری ها و تعاملات تاکید کرد: پیشنهاد می شود دبیرخانه دائمی ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام در کشور با دبیری موسسه نشر آثار حضرت امام و در محل این موسسه تشکیل شود، همچنین  مناسب است کمیته تولید محتوا به منظور رصد و جمع آوری مهمترین شبهات پر تکرار در حوزه شخصیت و سیره امام تشکیل و نسبت به پاسخگویی کارشناسانه آن شبهات اقدام گردد. دفترتبلیغات اسلامی آمادگی دارد تا در قالب امضای تفاهمنامه با آستان مقدس و موسسه نشر آثار امام، در این زمینه همکاری مشترکی را آغاز کند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.